Mer snö!

Varit ute med Bamse bara tre gånger idag, men desto längre svängar. En timme på morgonen. Sen fixade jag med allt möjligt, bla intervjutider inför en fältstudie vi ska ha i ena kursen. Sen tog jag ut Bamse på en nad till och då var vi ute 1,5 timme. Vädret var lugnt när vi gick, men det började snöa innan vi kom hem. Jag hade tänkte läsa så mycket jag orkade ur Gardells bok "Om Gud" som vi ska skriva recension på, men jag började känna mig jättehängig och ont i halsen, frusen. Så jag satte på elementet, tog fram stickorna och tittade på Irene Huss som Bekki spelade in åt mig igår. Höll koll på Bamse men han sov mest och verkade inte alls nödig. Klockan 21.00 tog jag ut honom igen ... och han blev överlycklig över all snö! Han spratt iväg så kopplet for ur handen på mig och bara vägrade lyssna när jag försökte kasa mig efter honom genom snön med kryckan. Fick tag på honom efter flera minuter och då hängde han bara där i nackskinnet och såg skyldig ut. Hm... att ta sig runt kvällsrundan tog tid, inte plogat nånstans. Bamse hoppade och for åt alla håll och kanter och det fick han göra för jag tog tid på mig när vi skulle fram i snön som gick ett par decimeter över mina skor.

                        
                         Ella, 15 månader genomgo´ Jack Russel

Så träffade vi Ella, en härlig liten Jack Russel, och det var kanonbra för då fick vovvarna springa benen av sig en stund... men sen blev jag ju så full i skratt för Bamse kunde knappt gå hem och jag trodde bara han var dödstrött efter att forcerat all snö! Men att SÅ mycket fastnat under magen efter leken såg jag först när han tog sig uppför trappan! Lika mycket snö som hund!




Jag fick "knäppa" de stora bollarna utomhus, sen fick jag duscha honom snöfri... Nu ligger han och gnager ben bakom mig. Jag ska ta ett par alvedon till, krypa i koj och hoppas febern lagt sig till imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det ska bli roligt att höra vad du tycker om Gardells bok. Jag har läst bägge böckerna "Om Jesus" och "Om Gud". Jag tyckte om dem båda. Det fick åtminstone mig att läsa lite mer i bibeln än vad jag gjort på länge. Kram och pussa Bamse från mig.

2011-02-11 @ 12:01:30
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0