Tandläkare och Seglorasmedja

Jodå, jag läste GT igår så ögonen gick i kors, sen ut med Bamse, slängde i mig lunch och upp till 3-bussen. Janne kom hem i sista sekund så han hann oxå med den. Vi var hos tandläkaren prick kvart i 4 och mötte Bekki utanför, hon kom springade. Tur var väl det för Jens hade ringt att han var försenad. Så betade tandläkaren av oss på vår kollektiva tid. Janne först, han hade nåt litet skit som tandis skulle fixa om vi andra inte behövde hela våra kvartar, jag in som no2 och jag hade ingenting! Vad skönt att nåt är helt bra! Bekki hade inte heller nåt, lite slipning på en vass kant bara. Jens fick en ny tid för han måste laga ett hål och dra ut en visdomstand... så Janne hann få sin minilagning.

                 

När familjen åkte hem åkte jag till Sofia Kyrka. Prästerna Ewa och Helle Klein har något de kallar Seglora Smedja och igår skulle min klasskompis, Thage G  Peterson, hålla en predikan över krig och fred - inifrån och ut... eller nåt i den stilen och det passade perfekt. Dels har jag inte varit i kyrkan på ett tag och Sofia kyrka ligger nästan på vägen hem från tandläkaren och precis i rätt tid... och jag blev så upplyft! Jag hoppas hans predikan läggs ut på smedjan snart för jag vill läsa det igen! Man fastnar ju för vissa bitar och jag tog med mig "fredsdialog" och "att våga gå emot det politiska etablissemanget". Sen var det väldigt roligt att gå in på Seglorasmedjas sida idag och se att diakoner har startat ett upprop mot sjukkassereglerna. Det måste ju bli en ändring där! Mer stöd och mindre hot!

Hemma dumpade jag mig i soffan och tittade på Wilderness Veterinary och Irene Huss innan kvällsprommisen. Kom hem vid midnatt.

Nu börjar torsdagen. Bamse vaknade precis och vi börjar med en promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0