Grannfejden!

Vi var några hundägare som stod och skojade om "Grannfejden" häromkvällen. Imorse kom jag att tänka på det igen...

När jag gick upp imorse vid 9-tiden (Bamse gav skall då) så låg sonen och sov i vardagsrummet. Han har jobb, men hade fått erbjudande om extraknäck inom snöröjningen så han hade skottat tak inatt och det var närmare hem till oss för att sova än att åka till Nacka. Han hade väl fått en 4-5 timmars sömn och skulle nu vidare till ordinarie jobbet. Han kom in igen med denna lapp som suttit på vindrutan:

                       

Ja, personen ifråga har ju skrivit under med "idiot" så vi kan bara tro att det är idiot och vad han har emot vår son har ingen av oss nån aning om. I vårt tycke är det beklagligt när en vuxen karl måste tuppa mot en tonårsgrabb på det där sättet! Detta är inte första incidenten. Och har jag nu fel och det är en annan idiot som skrivit lappen är jag den förste att be om ursäkt, med önskan om en bättre dialog i framtiden så vi får veta vad som retar honom! Nu lämnar vi den lilla incidenten bakom oss. Det är så löjligt att det inte är värt att ta strid för och vi ska inte bo kvar här i 17 år till hursomhelst.

Sen gick jag ut med Bamse. Fastnade bildligt talat i en snödriva med en herre i sällskap av två hundar och fick ett mycket givande samtal. Han var tränare eller domare inom hundlydnad (eller var det agility) och eftersom vi stod och pratade en bra stund kunde han ge mig en massa förklaringar på Bamses uppträdande. Hans hundar var oxå hanar och det slutade med att Bamse gick runt med dem helt utan att tjafsa. Och gjorde han en ansats till att försöka dominera tog de det ur honom på en gång utan tänder, bara morr och kroppsställning. Precis hur häftigt som helst! Mannen kunde tillochmed förutse vad hans hundar eller min hund skulle göra när de kom i olika positioner. Han hade iof 30 års erfarenhet och jag önskar att jag kunde lära mig en tiondel! När tentorna är över ska jag skaffa löplina, torka korv och läsa hundböcker!



Resten av dagen har jag ägnat åt sista tentafrågan. Gav upp vid halv fem. Jag hade från början tänkt skippa den frågan för den verkade så krånglig, men det visade sig bli den mest intressanta. Som jag sagt förut så är jag bara ute efter att klara kurserna på G-nivå... men så kändes det onödigt om jag skulle ligga nån poäng under G så jag gjorde den frågan oxå. Nu får vi se om det räcker, jag har ju inte överansträngt mig, bara sett till att få den vanliga onödiga stressen på sluttampen. Huvudet bara vägrade ju komma igång medan tiden var god!

Ut med Bamse igen, kokade färsk tortellini och ostsås, har sen suttit och slötittat på TV med broderiet. Monica är hemma, Janne är på landet ... och jag ska väl kolla upp om Tim och Bekki sover hos Tim inatt oxå...

Nu, Morden i Midsomer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0