GT är skoj!


Pluggsällis!

Himla spännande ämne! Har läst som 17 och tyckte nästan det var jobbigt när jag var tvungen att slå ihop och ge mig av till skolan. Men det ångrade jag inte, där blev det ännu mer spännande. Berättelserna i GT är ju unika, och nu när man får sammanhang runt dem, om redaktörer och historiesamlare som satt ihop böckerna och berättelserna, ja då blir det ännu mer spännande. Idag fick vi oxå vet lite om de hebreiska ord som i svenskan blivit "Adam" och "man" men som oxå kan tolkas som "jord(ling)" och "människa". Ja det är hur spännande som helst!

                                                       

I övrigt har jag fortsatt att samla på vårtecken:

                 
                   Syrenen utanför köksfönsret väntar i knopp!


Mittpådagenpromenaden visade många + i solen! Solen värmer!

                          
                         ... och barnbarnen har lekt i mommos spegel. Händerna får sitta kvar!
                         De är en påminnelse om livet. Ungefär samma som mina kvitton och påsar,
                         de gläder mig jättemycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0