LEDIG!

Det ska bli skönt att få några lediga dagar. Även om läraren tänkt in ledig tid under julen, trots hemtentan, så ligger det över en till man är klar. Just nu känner jag mig väldigt avslappnad. Hemtentan la jag på brevlådan i tisdags och nu har jag gjort omtentan i del 2 om världsreligionerna. Har ingen aning om hur det gått och jag tänker inte spekulera i det heller. Vet av erfarenhet att om det känns dåligt kan de ha gått jättebra och tvärtom. Jag tror jag ligger runt G på båda, frågan är om det är över eller under. Som jag skrev igår, har inte lagt ner själ och hjärta i det, bara sugit ur det goda ur böcker och föreläsningar.... och så lite stress på slutet.

Imorse var jag på jobbet. Kom på att jag inte plockat hem alla mina diakonskjortor och det var väl schysst att lämna lite plats i garderoben åt min vikarie som varit där ett år nu ... Men anledningen var inte att plocka hem skjortorna utan att prata med chefen. Det handlade om omorganiseringen av diakontjänster och var jag hamnar i det hela.


Från min diakonvigning, 11 september 2005

Samtalet kändes mycket bra och jag tycker jag fick fram tydligt att när jag kommer tillbaka i sommar eller höst räknar jag mig själv som en frisk person som det inte ska daltas med. Jag har fått nog av arbetsträning och vill börja jobba med den kompetens och den erfarenhet jag har. För mig är det viktigt att ta ett steg till nu, även om jag har tid hos läkaren för att diskutera min tilltagande värk. Men skit samma! Jag blir äldre, jag kommer knappast bli bättre, men jag kan lära mig leva efter mina fysiska förutsättningar! Inget dalt med gamla sjuka tanten. Respekt för min kapacitet och förstås respekt från min sida för arbetets krav. Funkar det inte får vi ta ställning när problemen dyker upp.

Sen åkte jag hem och läste lite om Shiva och Vishnu, fast besluten att inte blanda ihop dessa hinduiska gudar på omtentan. Och tur var väl det för återigen skulle vi beskriva Shivaismen. Visserligen tappade jag mycket av det jag precis läst, men jag gav honom inte Vishnus attribut iallafall. Shiva fick rätt maka, rätt söner och rätt attribut - lingan bl.a. Nu får vi se om det räcker.

Nu tror jag att jag ska gå ut med Bamse och lägga mig. Jag har börjat undvika att skriva vad jag ska göra för det känns som det inte blir av då. Nu börjar jag nästan bli vidskeplig så nu skriver jag att:

IMORGON SKA JAG RÖJA LITE, JAG HAR TERAPI OCH SKA LUNCHA MED EN PRÄSTKOMPIS FRÅN SPÅNGATIDEN! Vi hade konfirmander ihop och jobbade lite i Tensta-Rinkeby med olika saker. Det ska bli kul att se henne igen.

                
                 Spånga kyrka, januari 2006

Härmed har jag brutit min vidskepelse!

Kram och gonatt

Kommentarer
Postat av: sofiahassan.blogg.se

Tack så mycket! Det du skriver stämmer in väldigt bra. Kryssning med Cindirella från stockholm ja, dock vet jag inte vad hamnen heter.

2011-01-13 @ 22:07:33
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: sofiahassan.blogg.se

Tack igen! Nu ska jag bara hålla kvar dem också, vissa i alla fall :)

Du har koll på det ser jag! Japp det var i skärgården :D

Detsamma! Tack igen för dina fin akommentarer :)

2011-01-14 @ 12:01:01
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: Vivvi

Gugge, vilken pudding du är på de två bilderna! Du bara strålar ju. :)

2011-01-16 @ 21:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0