Life is gooood!

Två härliga soliga promenader har jag gått idag, och en i mörker. Det ska snart bli en sista runda med Lilla Voff.

                    
Igensnöade bilen var borta imorse! Vårtecken!



I övrigt har jag bara läst. Tänkte försöka ligga i fas i läsningen med lektionerna denna kurs, för det är den mest intressanta i hela baskursen, tycker jag. Det ska handla om Nya och Gamla Testamentet, tolkningar, jämförelser, förklaringar...

Har fattat ett trist beslut idag, och det är att inte följa med till Egypten denna gång. Det är vansinnigt med hälarna. Gick på prov en runda i skogen med Bamse ... och det går... men det är ett bestyr i varje uppförsbacke och nu när jag är medveten om vad problemet är så ... nej, det är INTE bra. Tänk om hälsenan skulle smälla av i öknen?!

Istället har jag under dagen samlat på positiva saker, för att inte gräva ner mig. Visst har det varit kallt idag, men våren ÄR på väg!


Visst är det vårsol!!!

              
               Och det porlar vatten i bäcken i skogen!


Och vår fantastiska krokus blommar, visserligen inomhus, men vem bryr sig?

Sen har vi förhoppningsvis fixat en resa till Mallis i maj istället. Nu gäller det att ordna lite kul framöver så man orkar igenom de sista månaderna av mörker!

Dessutom har jag en liten egenhet. Jag sparar på små minnessaker. Och då inte grejer som jag direkt köper utan det kan vara ett kvitto, en biljett...



... eller en plastpåse! Och tänk vad mycket minnen en plastpåse snabbköpet från Hippo, Lanzarote, kan liva upp när man ska stoppa den i sophinken, eller när man sticker ner handen i fickan och får upp en biljett från Göteborgshjulet!



Life is goooood!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0