Favorit i repris - Lövstabruk

                     
                      Besökare i vår trädgård tidigt i går morse

Igår blev det alltså en s.k favorit-i-repris. Jag fick förmånen att än en gång hänga med på bussutfärd till Lövstabruk. Vi var många färre personer än i torsdags så de hade skickat en 18-personers-buss och det blev en gemytlig stämning på bussen. För mig blev förstås allting en så gott som exakt återupprepning av torsdagen, med samma guide och samma mat, men vad gör det när det var så bra? Skillnaden blev väl att jag hoppade över glasutställningen och gick upp till Hantverkets Hus där jag köpte en keramikmugg och ett par örhängen som jag får lägga in bild på senare. Vädret var vackert till skillnad från i torsdags. I torsdags var det enda uppehållet i regnandet under den timme vi hade fri tid vilket kom passligt, men igår hade vi vackert väder hela tiden utom när vi hade andakt i kyrkan, då åskade det och blixtrade så det nästan överröstade prästen. Det blev lite spännande! När vi kom ut hade vi uppehåll igen och när vi fikat på bussen åkte vi hemåt, då körde vi ifatt regnet, hemmavid vad det vackert väder igen när vi landade vid kyrkan halv 7.

             
               Guiden var klädd i tidstypiska kläder (1700-tal)


Herrgården i solsken


                    
                     Här är ovädret på ingång!!!


Utsikt från bussen på hemvägen

Jag blev så katastrof-trött på hemvägen att jag slumrade till ett par gånger. Bekki var på väg hem från en shoppingrunda på stan så jag väntade utanför kyrkan till hon kom så gjorde vi sällskap hem. Hon lagade fruktsallad till middag åt mig och jag gjorde sedan bigarrå-paj. Vi fick flera liter bigarråer (eller körsbär eller klarbär) av bondens fru i söndags. Ska försöka att göra lite saft på dem, tror jag. Pajen blev iaf jättegod. Jens kom förbi och hade turen att få smaka en bit. Janne jobbar som en häst just nu.

Men jag somnade tidigt, kl 22.00 gick jag ner efter CSI Miami, minns inte hur den slutade eller ens att jag stöp i säng. Hade satt klockan på 8.00 men vaknade strax efter 7 vilket tyder på att jag borde vara hyfsat återställd.  Nu ska jag pallra mig iväg till jobbet. Sorgesamtal, hembesök och telefonsamtal står på agendan... men det känns att semestern närmar sig, jag är mer än småtrött nu!


Svårt att åka från Sanda igårmorse, var tvungen att stanna till och titta en stund. Gräsmattan har blivit så fin och det är såååå rofyllt!

                   
                    Scampi Indiana på Skebohof! Mumma för scampi-älskare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0