I MÅL!!! (eller montering och makramé)

Helt otroligt att en hel dag kan gå åt till att montera en yttepytteliten duk. Men så blev det faktiskt ganska bra oxå!


Hitta mitten med hjälp av linjal och nålar. Likaså fållkanten!

                   
                   Klipp trådrakt!


Mera nålar och sy vändsydda hörn

                
                  Sy hålsöm


Skrivbordet ser för hemskt ut!

             
               Jag flyttar ut i korridoren ist!


Här sys spetsen genom sina små uddar fast i kanten

            
              Ånga duken med pressduk!


Klart! Törs inte räkna hur många timmar det tog... och så här liten är den. MEN jag är SÅ nöjd!

Jag lämnade in mitt provhäfte  klockan fem, en timme tillgodo! Det kändes skönt! Strax efter sex möttes hela vår grupp om sex knypplerskor på restaurang Hörnet.  Vi åt mycket gott och hade en supertrevlig avslutning av våra 12 dagar tillsammans. Jag har verkligen haft turen att få vara i en superkul grupp under dessa veckor.



Gissa drinken!          Lax med smörslungade grönsaker och Husets paj

          

Lite senare, i vårt kök, i solnegången... fick jag sen min första lektion  makramé... Ännu en teknik som är kul att få lära sig. Inget jag i nuläget tror att jag kommer att utveckla till någon konstform, men kul att knyta, precis som det är kul att kunna grunderna i frivoliteter.


Två grundknutar


... och så långt jag kom på dem ikväll :O)

Tack M för lektionen! Och vi lär minnas länge att man inte knypplar i ärtsoppa ;O)

Nu hägrar sängen. Imorgon avslutning... känns trist, dessa veckor har varit fantastiska! Men ändå, jag längtar till gubben, barnen och djuren... Man kan inte ha allt gott på en gång, tyvärr... men hade man det skulle man nog inte kunna uppskatta det heller. Så bra livet är inordnat ändå :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0