UPPLOPP!

                     

Jupp... i två dagar nu har jag laddat i upploppet mot inlämningen. Att göra den lilla märkesduken med Blekingeudd var ingen lek. Det har tagit lite tid att komma in i spetsen och sen skulle ca 45 cm knypplas av den plus att duken oxå består av ett broderi. Jag närmar mig slutet!

Men mer än så har vi fått ta del av. Igår kl 9.00 hade vi obligatorisk ergonomilektion i aulan, det var toppenbra. Sjukgymnasten, som själv är knypplare och uppenbarligen van föreläsare berättade tydligt och roligt om hur kroppen är upphängd och om tyngdlagen, plus att vi fick en serie bra rörelser för att sträcka rygg och axlar.



En kort sväng till Rödtornet för att slänga ett extra öga på "Vättersnipan" som jag gärna vill göra till landet...

              
               Bild från Rödtornet

... samt några snabba svängar för matinköp, sen har tiden bara gått åt till Blekingeuddsarbetet.


                       

Ikväll har jag knypplat klart spetsen, broderat klart broderiet, sytt in hörnen på spetsen och imorgon får jag fortsätta med resten av monteringen.

I ett par pauser under dagen har jag oxå gjort klart lin-kartan (som jag inte fotat!) och tvättat Linnéas brudkrona så hon kanske äntligen kan få tillbaka den:


Verktyg: natursvamp och milt tvättmedel löst i ljummet vatten!


Dutta, dutta, dutta. Sen dutta med sköljvatten........           Torka på nåt lämpligt, helst
                                                                                     plant och metall... men en
                                                                                     hushållsrulle kan få duga....


Igårkväll lovade jag mig en liter jordgubbar när jag var klar med broderiet... det infriade jag idag, kryddat med hackat choklad...

                

... till ännu en makalös solnedgång:

               

Sov gott alla vänner! DET kommer jag göra nu!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Otroliga grejor man kan prestera genom att knyppla!!! Och vilken fantastisk "kvällsmacka" till en lika fantastisk solnedgång! ;-P

2011-07-07 @ 08:36:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Komm igen Snurr! Kom och knyppla med oss på tisdagkvällar!

2011-07-07 @ 23:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0