Upponervända världen...

Tog sovmorgon, jag kunde ju det, och var på jobbet till 10.00. Ringde upp personer som ringt på min telefonsvarare och på diakonimottagningens telefonsvarare... och samtal som uppföljning på ärenden, nya och gamla. Fullt upp att göra men ingen stress ... Åt lunch med en kollega på en sushi-restaurang, fixade lite smågrejer, bla inför tisdagens utflykt som oxå går till Lövstabruk men med bara halva styrkan gentemot igår ... sen åkte jag på ett sjukhusbesök, en person som är rätt dålig. Personen hade besök när jag kom men jag blev snart ensam besökare. Kunde inte göra så mycket... inte förneka tillståndet och massera personens fötter då de kliade väldigt, antagligen av dålig cirkulation. Personen var trött och jag hjälpte denne att få lite vatten och vända på kudden så det blev lite svalare, personen sov innan jag kommit ur rummet.

Hemmavid packade jag, åkte och tankade, sen tog jag mig ner till Sanda med fåglarna, Bekki skulle sköta sköldpaddorna över helgen. Nu har jag suttit här och dels följt rapporteringen från Oslo, skulle vilja veta mer om Utöja med det är väl ff katastrofområde och man kommer inte in. Otäckt! Har oxå sett en jättespännande dokumentär om hudfärg. Den svarta är den ursprungliga som skyddar mot UVB-strålningen, men den vita är en evolution för att släppa igenom det livsviktiga D-vitaminet och alla ljusare färger är en anpassning till förmån för folkvandringar och den mindre UVB-strålning än i Rift Valley vid Afrika och ekvatorn och mänsklighetens vagga. Jättespännande och mer komplicerat än min enda mening.

                        

Ska fortsätta sticka på Änglas tröja... och vänta på Janne som kommer runt midnatt.

Sköt om er! Ni är viktiga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0