Birka

Så här nöjd och glad var jag när jag gick och la mig igårkväll:


Och så här lugn låg Björkfjärden imorse:
                      
Bamse tyckte det var skönt när det fläktade i båten. Han har ju haft det rätt svettigt några dagar hemma nu...

                   
Här har vi landat på Birka. Ansgarskorset i bakgrunden.


Bamse brukar vara väluppfostrad och vänta till han blir bjuden, men han var bra varm när vi satte oss för en glass. Han tog för sig, helt enkelt... och det fick han. Janne skämmer bort honom mycket mer än vad jag gör!

                  
                    Vy över Birkas gästhamn uppifrån Ansgarskorset


Vy över Svarta Jorden

                  
                   Guggelutt och Bamseplutt posar vid Ansgarskorset

Efter promenaden, som var varm trots fläktandet, kom vi till en liten badstrand. Bamse gjorde en helt ny manöver för oss.... han gick ut i vattnet och la sig på mage, och där låg han och njöt en lång stund. Det var nog jätteskönt!


                      
                         ...ett troll?


Bamse håller koll på alla sorters grannar

                        
                         ...en andmamma med 9 ungar kan man behöva hålla ett öga på!

Andra Bamsenaden gick ner till en vikingaby som de börjat bygga på ön. Det är nytt sen jag var här sist, och det är ju iof några år sen.


                    
                     
                      Samma avkylningsmanöver vid en annan liten sandstrand

Men nu är väl nån lite FÖR fräck, tycker Bamse: VOFF VOFF VOFF!!!

(eller: här går skam på torra land! Bort med dig)

                       
                        Båtmums! Hamburgarna jag stekte igårkväll med sallad och ost!

Solnedgång inför sista promenaden:

                        
                         Solnedgång över Adelsö


                 

Promenaden kändes rätt mäktig. Förutom de bistska myggen då! Men det är vilar en trolsk stämning över Birka i skymningen... kanske hälsar vikingarna på inatt?

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Tack för alla fina bilder du delar med dej!Som skåning utan skärgård är det oerhört fint att se!Sen där vikingabyn hade varit superintressant hälsa på i!

Undrar!Behöver inte Bamse flytväst när ni är ute eller han håller sej lugn i båten?

2011-06-11 @ 23:36:59
URL: http://livetienparadoxx.blogspot.com/
Postat av: Lisa-olsi

Många vackra bilder.

Häftig vikingaby.

Bamse är då för söt när

han svalkar sig i badet

och klart han ska skämmas bort :)

Ha det gott!

2011-06-12 @ 01:28:03
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Marianne

Helt underbara bilder! Jag längtar så till skärgården och båtlivet. Ha det så jättebra. Kram <3

2011-06-12 @ 05:28:37
Postat av: Snurran

Jag faller in i de övrigas kommentarer!

2011-06-12 @ 09:16:19
URL: http://blog.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0