Daller...

                                              
Det är så hett idag! Värmen dallrar och jag passade på att handtvätta gardinerna i kök och sovrum... de torkade på en timme i solen! Efter Bamses andra promenad passade jag på att rensa ena rabatten från maskrosor, det var skönt att vila huvudet en stund, men huvudvärken kom som ett brev på posten. In och dricka en liter vatten, sen var det löst...


Maskrosorna växte högsta av allt i rabatten

                   
                    Nu är tusenskönorna i majoritet... de är oxå höga, men välkomna

Ja... det är nästan 30 grader varmt inne, lika mycket som i skuggan ute. Tempen i solen tänker jag bara fantisera om. Bamse orkar inte gå en meter, men Ragnar har varit aktiv tills nu. Jag tror jag ska ta in grabbarna och slå igång AC:n en stund. Brodera lite... Hjärnan förmår inte ta in nån information av vikt just nu...

Till kvällen ska jag vattna lite. Gräsmattan kommer fort nu, hoppas här är grönt till midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0