Bamsenader och plugg

Hade dragit ner persienner och dragit ur timers i hopp om att få sova lite längre imorse eftersom jag var uppe så sent inatt... men jag vaknade halv 8 iallafall! Åt frukost med Monica och tog ut Bamse lite efter 8, vi var ute nästan 1,5 timme. Först träffade vi Kyros. Han fyller 9 år idag och en av de hannar Bamse gillar stenhårt!



Fortsatte morgonpromenaden och träffade Oreo som ville jaga Bamse en stund. Hon är verkligen en salig blandning av tax, tibetansk spets, spaniel, shuitsu och en femte ras jag glömt nu... urläcker lite vovve. Lång som en tax med shuitzu-huvud och spanielpäls!

                     

Sist men inte inte minst och nästan hemma träffade vi Lillyfour (Lilly, den fjärde i kullen står det för), oxå en liten blandrastjej.



Vi stod och pratade en stund om ersättningsbussarna som dundrat runt i området igår... och när jag nu em satt och spanade runt på lite bloggar hittade jag svaret hos Filijokus, det var ett rån på Hagsätra torg igår!

Efter att ha pratat med Monica en stund satte jag mig med tentaplugget. Har hunnit en bra bit och känner mig nöjd. Antagligen pluggar jag fel saker som vanligt, men jag läser för att lära, inte för att få bra betyg!

En promenad till har Bamse och jag tagit i skogen. Underbart väder!


            

Kunde inte låta bli att sätta mig och sola dubbelhakorna en stund. Bamse smakade på våren och grävde fina gropar!

Nu ska Bekki och jag åka till Heron... berättar mer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0