Besök från Örebro

Det blev knyppeldynan i går eftermiddag. Blev nästan klar med "Tvärgatan" innan jag duschade, tog ut Bamse och åkte iväg. Janne och jag hämtade upp våra goda vänner från Örebro som bevistat båtmässan. Vi åkte till Texas Long Horn på Skånegatan för att äta middag ihop. Jag har varit på Texas Long Horn en gång tidigare och mindes att det var gott, trots att köttet var rött. Denna gång valde jag sizzling pan av Fajitas. För mig är sizzling nåt som kommer in rykande hett på en het panna, men jag fick nästan kall strimlad biff, dessutom allt annat än genomstekt vilket jag förväntat mig på en sizzling pan. Men jag tänkte att man måste ju prova. Dessvärre smaklöst om det inte varit för såserna. När jag var inne på sista fajitasbrödet var köttet bara senor. Fy vad besviken jag var! Det var så bra förra gången! Men Janne och våra vänner från Örebro var nöjda så det var väl bara jag som hade för högt ställda förväntningar och lite otur på det. Jag älskar kött... men en bidragade orsak till missnöjet kan ha varit kossan som tittade på mig med sina mörka ögon under hela måltiden. Tycker liksom inte om när maten tittar på mig... TUR att sällskapet var så himla trevligt, även om det var svårt att höra varandra i sorlet emellanåt.


                                     

Kvällen på deras hotellrum blev desto bättre. Vi fick tid att prata och umgås.



Efter kvälls-Bamsenad blev det säng, klockan hade hunnit bli midnatt.

Idag gick jag upp halv 8, tog ut Bamse och satte mig vid knyppeldynan till kvart över 10, ut med Bamse och sen iväg för att träffa Örebroarna igen. Denna gång åkte vi till Zetas Handelsträdgård.


Fiket är nåt exeptionellt, tycker jag...

                        
                         Vicken chokladkaka! Alltid hembakat!


Gulligt kaffe!


Apelsinträd .....                                           och magnolia!


Snödroppar och...                                       ... JANNE?

                            
                             Hortensia i olika stadier av utslagning ...


...och små söta trädgårdsänglar :O)

Vi stod utanför och pratade en god stund innan vi åkte hemåt, vi till vårt och de till sitt. Jag satte mig en stund till med knyppeldynan och gjorde klart "Tvärgatan".

              

"Udd och stad" är inte så vackra, men om jag hinner ska jag göra om dem sist. Det är NIO spetsar som ska bli klara till 6 april! Jag har börjat med den 4:e nu som heter "Vitsippan".

När jag fått nog av knyppelpinnar gick Janne och jag till centrum med Bamse för att handla lite. Hem och göra middag. Nu tänker jag sticka en liten stund, eller rättare sagt fästa trådar i fram- och bakstycke samt sy ihop axeln på barnhemströjan så jag kan sticka halsen på den. Morgondagen måste jag ägna åt recensionen på Gardell... den ska vara inlämnad om en vecka!

Kommentarer
Postat av: Bella

Du skulle ha sagt till om din måltid, har ätit det några gånger och den skall vara varm, skånegatans Texas har blivit sämre med året tyvärr, den i hornstull eller Slussen eller på östermalmstorg är fortfarande topp :)

Puzzzzz

2011-03-13 @ 20:53:51
Postat av: Marianne

TACK så jättemycket för trevlig samvaro (som alltid). Och nu har vi mer att se fram emot!!Vilka fina bilder du tog! Vad tråkigt att maten inte var ok. Måste säga att du är tålig för du klagade inte en enda gång! Att maten tittade på dig såg jag ju inte förrän vi skulle gå ;-)

2011-03-14 @ 08:43:13
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Ja, Bella, jag får sluta vara så feg. Vi får prova en annan nästa gång för jag minns att jag var nöjd på Östermalmstorg när vi var där.



Tack själv, Marianne! Det var härligt att se er igen!



Kram på er!

2011-03-14 @ 09:43:33
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Bella

Du betalar mycket pengar för maten och då förväntar man sig maten perfekt :) testa lamm nästa gång på Texas :) den är en höjdare

2011-03-14 @ 10:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0