Hur blev det sen då?

Ja, stressen kom inte tillbaka efter morgonens tankeställare, kan jag säga! Jag hade tänkt att stressa runt i massa olika ärenden, men jag hoppade över rubbet. Boken jag tänkte låna på Campus Sköndal finns nog kvar imorgon oxå, margarin kan jag köpa efter skolan, källhänvisningen till intrepretationen kan jag hämta en annan dag, garnet har jag ändå inte råd med just nu... dessutom har jag massor att sticka/virka så jag behöver det inte ha det heller akut, apoteket kan vänta...

Jag gjorde det jag skulle, dvs gick ner i källaren och skrev om Missionsförbundets bakgrund i fältstudien. Valde bitar ur texten från Missonsförbundets hemsida, skrev om konfessionella kännetecken och monterade in lite bilder i det som ska bli en inlämningsprodukt så småningom. Drog ut den på papper för att min studiekompis ska kunna läsa igenom. Hon ska skriva om intervjun, sen ska vi fylla i varandras skrivna delar.

Sen värmde jag lunch och gick ut på Bamse. Skogspromenaden var underbar när vi slutligen lyckats lämna de halkiga gångvägarna. Bamse hittade ett perfekt grävställe och jag ställde mig med näsan i solen och njöt av solens värme och fåglarnas kvitter... medan Bamse grävde och grävde... en jättefin grop... Halva Bamse försvann ner i den...



... sen började han snöbada ända tills jag reagerade över det konstiga lövet som såg onaturligt tungt ut. Han tog det i munnen, la det på snön, rullade på det, tog det i munnen... och jag fick världens fart att dra in honom. Det var en platt och stendöd mus!!! Vi fick slåss en stund om den spännande tingesten innan jag lyckades slänga iväg den utom räckhåll för honom. Sen gick vi hem i rask takt och Bamse Bus åkte i duschen. Jag skrubbade och skrubbade, i synnerhet runt hela den tjocka manen han har runt halsen. Sen blev det gos i handduken.

                              

Nu gäller det att se upp när han hittar spännande saker framöver. Imorse var det nåt djurbajs han kom med i munnen, båda dessa företeelser är nya så det gäller för mamma att hänga med! Hundbajs går han omvägar runt, harpluttar är smaskens... detta var nåt annat... kattbajs kanske?

Lagade middag till familjen och åkte sen till skolan. Vi skulle ha ett seminarium om kyrkan under Upplysningen, men det blev repetition istället. Det var bra. Jag ligger ju så långt efter i läsningen att jag har tappat kontrollen ju. Men skit samma. Allt fixar sig! Tog vägen förbi Lidl på Folkungagatan där jag, förutom margarinet, hittade billig kyckling oxå. Hade sen tur och hann med bussen från Högdalen så jag slapp bära kassen hem.

Janne och jag har planerat semester. Eller rättare sagt när vi ska vara lediga. Har mailat mina önskningar till chefen. Har oxå ansökt om knyppelkurs i Vadstena i sommar. Chansar på fördjupningen... så nu får jag se till att göra arbetsprovet till 6 april. Men hur som helst så går jag inte under om jag inte hinner klart, eller inte kommer in... då har jag bett om att få gå på nybörjarkursen med min favvo-fröken istället, så det kan bara bli bra. Man får ju se till att hålla dörrar öppna :O)

Jag har oxå fått svar från Pyttelitens hunddagis. Bamse och jag ska gå dit och hälsa på i vår för att se om han trivs med dem. Han kvalar in med sina 3,3 kilo, maxgränsen för Pytteliten är 20kg :-D Hundfröken berättade att det just nu finns två hundar som är chihuahua/papillon-blandningar där, jag är jättenyfiken! Och att gå dit blir en rejäl morgon- och eftermiddags-promenad. Dagiset ligger i Rågsved, mellan mina båda arbetsplatser i Hagsätra och Högdalen. Det andra jag är sugen på ligger i Högdalen, men jag har inte kontaktat dem än... och jag kanske hittar fler när jag letar. Har hört talas om ett bakom Hagsätra Centrum... men Pytteliten verkar jättetrevligt.

Nej, idag ska jag komma i säng långt före midnatt hade jag tänkt mig. Ska ut med Bamse Bus nu så jag får sova sen. Otroligt är ändå att jag på sistone sovit 7-8 timmar per natt och klarar dagarna på det! Jämförelsevis mot de 10-14 timmar jag behövde för bara några månader sen! Allt löser sig!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Jag har min egen lilla teori om Bamses alla bus!Han vet så väl att när han kommer hem våt,smutsig o lortig så badar matte honom,sveper om en skön handuk o så blir det mys o gos.Så jag tror han lite medvetet busar på för han eg vill ha en mysstund med matte :)

2011-03-09 @ 23:20:45
Postat av: Guggelutt

Du kan har rätt NettAnn. Han verkar njuta av duschen...inte att gå in i duschen för han är rädd att få saker i huvudet (samma i hallen och när Ragnar leker, han har fått ett par smällar), men när väl duschmunstycket är i jämnhöjd med honom njuter han för fullt :O)

2011-03-10 @ 10:31:33
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: NettAnn

:) jag tänkte mest att han ser fram mot mysstunden när matte sveper om en skön handduk o pysslar om honom,så d får honom stå ut med duschen :)han ser ju aldrig så nöjd ut som när han kikar ut från sina varma handdukar!

2011-03-11 @ 08:03:23
Postat av: Guggelutt

Det är sant :O)

2011-03-12 @ 12:52:24
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0