Dagen kom och gick

Hinner inte det jag behöver... men å andra sidan, vad behöver jag hinna då? Morgonen gick och hälften hanns med, som vanligt. På terapin pratar jag fortfarande om respekt och dess mångfald av innebörder, lätt hänt när man snöar in på ett ord eller ett begrepp så där ... Jag mår så dåligt över att inte kunna vara alla till lags samtidigt som hela mitt väsen skriker efter egen tid och respekt för min person. Egen tid till att göra sånt som hör till mitt liv och inte låta min tid tas i anspråk av sånt som är oväsentligt. Och kanske framförallt, lära mig att känna skillnad på vad JAG vill, vad jag TROR att jag vill, Vad jag tycker att jag BORDE, vad ANDRA vill att jag ska göra och vad jag TROR att andra vill att jag ska göra. Det går åt en grym massa energi att leva sitt liv genom det man tror är andras ögon. Vem bryr sig egentligen om huruvida jag går på alla lektioner, eller läser varje rad i böckerna, missar en tenta ... eller kortar hundpromenaden med 10 minuter för att jag är dödstrött, eller glor på mina säckiga för stora byxor eller min röda sunkiga täckjacka? Vad är det som gör att jag inte tycker att jag hinner nåt? Alltsomoftast får jag höra att "hur hinner du med allt?" och jag förstår inte för jag hinner ju ingenting! Men det handlar ju om var man lägger ribban för sitt liv och hur man faktiskt väljer att prioritera.

Efter terapin promenerade jag i duggregnet till skolan. Det tar 30-40 minuter. Istället för att virka babyfilt i mellantiden innan seminariet, hamnade jag i två klasskamraters pluggande inför seminariet imorgon. Vet inte om jag störde eller blev till hjälp, men jag uppskattade iaf diskussionerna kring Luther. Vad menade karln egentligen?

                                    

Imorgon ska vi ha seminarium på boken "en kristen människas frihet" och det kan bli en utmaning. Boken jag fick tag i är tryckt i slutet av 1800-talet! Bara en sån sak!

Dagens seminarium handlade om boken "Shadow of a Galilean". Finns inte så mycket mer att säga. Åkte hem, trött i huvet, satte mig att sticka klart babymössan som hör till tröjan som ska till Lettland. Hoppas hinna göra tofs och knytsnören innan helgen. Varit ute en 45-minutare med Bamse efter att ha sett det inspelade slutet på "Armageddon" från igår.

Sova? Ja tack!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Det är frågor vi alla brottas med, det där att veta om man verkligen själv vill en sak eller om man gör det bara för man tror det förväntas av en, men om jag hann en tredjedel så mycket som du skulle jag vara lycklig! :-D

2011-05-04 @ 05:09:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Fast jag bara undrar hur jag ska bli när jag börjar jobba...

2011-05-04 @ 23:07:18
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0