Leftovers...

Först vill jag visa det andra fina kortet jag fick av Olsi för nu har jag hittat kamerasladden. Ett rart litet prinsesskort. Jätteroliga små detaljer och färgerna är så fina ihop! Det verkar vara jätteroligt att scrappa. Har inte tagit scrapping riktigt på allvar förrän jag sett vad Olsi och hennes kompisar har skapat. Det är helt otroligt.


Jag tar inte alls lika bra bilder som Olsi :O(

Detta och änglakortet fick jag för fjärilarna jag skickade henne för ett tag sen. Hon ska få fler!

                         

Jens överraskade mig med en lyxshake på Max när vi var där häromkvällen. Bamse lät sig väl smaka på resterna i muggen:



På landet har vi gått på ängen med Bamse, där även Mickel Räv visade sig. Det är ju gott om sork i åkern!

             

Det är lite skillnad på gräset i hagen sen sist!

Iförmiddags åkte jag hem från landet igen. Oron i kroppen är stark, så stark att den medför yrsel och hjärtklappning. Jag meilade återbud till skolan, funderade en stund på att hänga med in till stan där Bella ska firas på Texas LongHorn, hon fyller 26 år idag... men valde att avstå. Dels är det inte bokat för mig eftersom jag sagt nej pga föreläsningen i skolan (det är ju snart sista tentan), men mest för att åka in och festa med yrsel kan sluta tråkigt för flera. Måste jag hem så följer antagligen Janne med och så vill jag inte ha det. Bättre att han verkligen kan fira sin dotter utan att bekymra sig för sin yra gamla tant!


Grattis hjärtat!

Hemtentan har kommit i mejlen. Jag har dragit ut den på papper och tänker lägga mig i vardagsrummet och göra upp en struktur på vad och hur mycket jag ska hinna per dag för att få in den till på måndag. Lägga mig tidigt! Kanske ta en Alvedon oxå, det har hjäpt mot yrsel tidigare.

Yrseln skrämmer mig inte ett dugg. I början av min sjukskrivning var jag yr precis hela tiden, jag kunde faktiskt inte ens gå upprätt. Jag kan fortfarande få såna här små "anfall" men kan idag hantera dem till 100%. Jag tror det har med stress att göra och just nu är jag stressad. Denna helg är vikt till hemtentan, nästa söndag predikar jag så veckan kommer gå åt till att göra den, sen är det råplugg som gäller inför salstentan den 9 juni. Ska snacka schema på jobbet på måndag och börjar jobba den 13 juni. Innan knyppelkursen efter midsommar ska jag dessutom ha knypplat 1 meter "udd och stad" för vi ska lära oss blandannat montering.

           

Det kommer att gå bra, jag kanske inte klarar tentorna, sånt vet man aldrig i förväg men jag är inte orolig. Min planering håller och det gör att jag oxå kan hantera stressen. Att hantera stress är något jag fått lära mig under min långa sjukskrivning och under sista årets heltidsplugg. Allt löser sig. Nu ska jag läsa igenom tentan och sen pausa :O)

Må gott, kära vänner <3
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0