Brunch med Tanzaniagänget



Det är nu 4,5 år sen den fantastiska resan i Tanzania. Fortfarande träffas vi som var där med ojämna mellanrum. Då överlämnade vi böcker som ungdomsgruppen i Spånga samlat till, fortfarande pågår insamlingen till biblioteket vi började bygga efter resan. Idag träffades vi på Royal Viking vid Centralstationen och åt brunch. Efter Bamsenaden tog jag bussen kl 9.00 och vi sågs ca en halvtimme senare. Efter 2,5 timme bröt vi upp.



När jag kom hem gick Bamse och jag ut i skogen en timme, sen har vi myst i soffan med inspelade program. Har stickat och sytt i knappar i tröjorna som ska till Tanzania (men det är ett helt annat projekt som jag fått kontakt med via en klasskompis på Ersta)

                                       

Bekki kom hem och stekte pannkakor, hon har jobbat natt och ska jobba inatt oxå. Janne kom hem och vi smaskade på räkor och ost, jag har inte varit hungrig efter den förnämliga brunchen men lite räkor var en trevlig avslutning på dan. 

Nu fjärde Bamsenaden och sen säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0