Danföredan

Sista dan före semsterveckan! Morgonrutiner och jobb som mest bestått i att göra klart alla småjobb så jag kunde åka hem från ett rent skrivbord... men fortfarande en förarglig lucka i vårens caféprogram. Jag har dock varit i kontakt med Handarbetets Vänners skola där rektorn lovat kolla i personalgruppen om någon vill komma ut och berätta lite. Jag är nöjd med programmet. Det rymmer allt från visor och operett till flöjter och strängmusik från sydamerika, från en doft av Japan och ökenvandring i Egypten till skillnader och likheter i de abrahamitiska religionerna. Öppet kapell på em, det var inga besökare förrän precis vid stängningsdax och då var det ett rätt akut ärende som genererade nästan en timmes jobb, vilket gjorde att jag kom iväg senare än jag tänkt. Men jag hann allt ändå före 18.00 - handla tacos, hämta Bamse och köpa garn.

                                                                 

Hemma strax efter sex, började fixa tacos på en gång. Mamma och pappa kom strax efter sju och åt med oss. Sen tog de med sig Bamse som ska bo med dem till nästa helg. Resten av kvällen har gått åt till att plocka, vattna blommor och nu ska jag äntligen gå med mitt klädlass upp till resväskan som stått gapande tom hela dagen.

Imorgon är det "DAN"

PS Bamse har blivit omslagspojke för Blå Stjärnans julpyssel!!! Klicka på denna --> länken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0