Med kant av guld och silver

Idag åkte jag hemifrån strax efter nio för att hälsa på hos Knyppelpinnarna i Kallhälls Folkets Hus. De träffas några söndagar per termin och idag skulle Lena Dahrén föreläsa om sin uppsats "Med kant av guld och silver" som handlar om bårder och uddar knypplat i metall - guld och silver - på 1500-1600-talet. Jätteintressant! Jag har köpt avhandlingen tidigare, nu ska jag åtminstone ta mig tid att titta på bilderna, tänkte jag.

                                      

Åkte hem vid tolv, handlade lite på Willys och efter en snabblagad lunch - crepes med champinjonfyllning - tog jag ut Bamse på en timslång promenad i skogen. Sen låg han så snällt bredvid mig medan jag sickade på. Två ärmar och två mössor innan jag lämnar ifrån mig grejerna till Tanzania, tänkte jag. Sen vill jag knyppla och sticka klart andra grejer jag har liggande... och virka en filt till Jennifer!

Bekki har komit hem, köttfärslimpa till middag... Janne åkte till Sanda efter jobbet. Sängdax? Japp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0