Med smak för det udda

Idag när jag tog andra Bamsenaden före Jennifers dop träffade vi en varghybrid i skogen. Bamse hade trasslat in sig i en buske och skällde som vansinnig, men jag var tvungen att säga att det var den vackraste hund jag sett och fråga vad det var för ras. 75% varg och 25% American nånting. När jag trasslat ut Bamse satte han igång igen så jag slängde honom på rygg, vi hade pratat om hunduppfostran och jag skämdes över min bortskämda gapiga jycke. Men när vi fortsatte promenaden trampade Bamse på, snäll som aldrig förr, han gick fot och var vädligt uppmärksam på min minsta vink.. Jag blev varse hur duktig han är när han vill.


Varg hette han                                           Två av vargarna på Kolmården



När vi gick in på Ica i Nacka för att köpa blommor till dopet hittade jag denna:


Färgad javisst, men udda!

Kommentarer
Postat av: Katarina

:-) Jag såg precis en sådan blomma när jag köpte azalean till dig. Stod och beundrade den länge för att den var så cool och annorlunda.

2011-11-19 @ 20:41:00
URL: http://morsaneokay.blogg.se/
Postat av: NettAnn

Tror att det är den rasen i allmänhet som är så skälliga.min grannes hund som är samma som din är den mest skälliga gapiga hund jag nånsin mött..en liten hemsk aggresiv sak när han e ute.ENDA ggr han inte VÅGAT hålla på så var när en granne med stor erfarenhet av hundar var hundvakt åt honom..då var han som en ängel

2011-11-19 @ 20:43:20
Postat av: Nancy Johnsson

Vilken trevlig hund ni träffade! Verkligen snygg!!Ibland önskar jag mig faktiskt en hund så man skulle komma sig för och idka lite friluftsliv!! Inte helt fel med en vakthund heller!! Men..... har ju inga garantier att jag tål någon som helst hund!! Tänk om man skaffar en och sen kommer astman som ett brev på posten!! Så det är ju bara att glömma den drömmen!! Kul att du fått Bamse att förstå hur han ska sköta sig!! Hälsningar Nancy "Birdie" D Johnsson

2011-11-20 @ 00:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0