Måndag med ikonmåleri

Men först började dagen med utvecklingssamtal hos chefen. Det känns bra! Fortsatte med administration och efter lunch åkte jag till terapin, tillbaka till jobbet och administrerade klart det som skulle göras. Nu har jag bara två telefonsamtal kvar innan jag är i fas.

Åka och handla, hämta Bamse, laga mat, gå ut med Bamse och iväg till jobbet igen. Denna gång utanför jobbet men på jobbet för ikonmålarkurs. Fick lära mig om de sju grundfärgerna, hur man blandar och så fick jag börja själva hantverket.


Först välja ikon. Det blev "Den vägvisande modern" från Tichvan.

                      
                        Sen skugga baksidan med blyerts


Mäta och fästa pappret på den limkritade skivan

                       
                        Fylla i konturerna på framsidan

Och så fanns mallen där:


Nästa gång ska jag lära mig att blanda färg och börja måla!

                                                

Hemmavid togs jag emot av en överlycklig Bamse som varit ensam i tre timmar. Vi gosade och sen spolade jag på knyppelgarn på 19 par pinnar till imorgon innan jag gick ut med honom.

Nog nu! Sängen lockar alltför mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0