Fredag...

                               

Visserligen lördag när jag skriver, men jag tänkte skriva om fredagen... eller börja med torsdagkvällen då... Jag skrev ju att jag hört nåt som var så otäckt att jag inte ville att det skulle vara sant. Så kom jag på vem jag skulle kunna fråga, en av Bamses flickvänners matte, och det blev rätt. Jag vill inte skriva nåt ingående på bloggen, men eftersom jag började berätta så kan jag säga så mycket som att det handlar om en av Bamses hundkompisar vars matte blivit mördad av en närstående. Jag var nog ff i nån form av chocktillstånd när vi var ute kvällsnaden då jag fick det bekräftat, för jag babblade osorterat om diverse irrelevanta saker. Det har hänt en del i vårt område på sistone, allt från samurajer som står på höghustaken till en man som satte eld på en kvinna, bilar som kör in i gulsmedsbutiken till mord... och så de äldre som går bort i sjukdomar, både min moster och närmsta granne dog ju i mars av cancer. "Det" går i skov liksom, antingen sker allt elände på en gång, eller så kommer allt gott på en gång. Nog surrat om det ... det är ingen nån av oss kan rå på...

Jag campar ju i vardagsrummet fn och då stänger jag inte in Bamse i köket utan han får vara lös i vardagsrummet eftersom jag har koll. Han har varit busig och bitit i tex sladdar när han var yngre, så att han får sova bakom grind i köket känns tryggt under normala omständigheter. Nu har jag ff så pass besvärligt att gå i trappor så jag sover gärna i gästrumssängen Janne och Bekki burit upp i vardagsrummet. Igårmorse hittade jag Bamse i fåtöljen bredvid min säng på detta sätt:

Livsnjutare

Arbetsdagen bestod i administration kan vi säga. Fixade med fondpapper, utvärderade veckan, lärde mig en del nytt om outlook, bokade in besök mm. Hann dock inte gå igenom min arbetstelefon som nu är igång, men jag fattar än så länge inte mycket av den. Det är meningen att vi ska kunna tex boka besök i outlook via den... det blir en vetenskap jag snart måste ta itu med. Halv fyra la jag ihop, åkte och tankade bilen samt handlade åt Bekki innan jag åkte hem och packade, hämtade Bamse på dagis och åkte ner till landet.

                          
                           Våran gata kommer bli skitfin!!!


                                    
Häftiga naturfenomen på vägen till landet. Regn och sol om vartannat.... och när solen lyser upp vattenkaskaderna som bilarna  kör upp ser det ut som silverregn... Vackert!


Vi har köpt en bilsele till Bamse. Detta var premiärturen och han trivdes bra i framsätet. Så bra att han helst inte ville gå ur bilen trots att pappa ropade på honom när vi kom fram till landet.


Mms från dagis, Bamse har snott åt sig bästa platsen. Försökte paxa sacosäcken åt mig själv till ost- och vinkvällen som dagis bjuder på nästa fredag (5-årsjubileum), men den var visst redan uppbokad :O(

När jag kom ner stod maten på soffbordet i vardagsrummet. Janne har rivit hela köket och mellanväggen till vardagsrummet. Nu har han kommit så långt att en ny vägg står på plats och han fick upp nya köksskåpen och spisen, men i övrigt är det byggarbetsplats (bilder kommer i nästa blogg).

Tog det lugnt vid TVn, känner mig lite snörvlig, Janne sov en stund före sitt nattpass på jobbet. Jens ringde att de kommit fram till Weeze (Tyskland) och ikväll spelar Q-base på flygplatsen där. De satt på en camping i bara T-shirt och drack öl... Tyskland har tydligen inte fått höst ännu!!!  Bekki gick ut på krogen med tre tjejkompisar och messade att hon kommit hem på småtimmarna efter att ha haft skitkul. Hon och jag tittade på "Sol, fest och oroliga föräldrar" häromdan och jag måste säga att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vare sig Jens eller Bekki skulle bete sig som dessa ungdomar. Och jag hoppas oxå att jag inte beter mig som föräldrarna... ännu ett program i "förnedrings-TV".

Imorse gick jag upp 20 i 10 efter att ha blivit väckt av ett sms. Bamse bara glodde på mig och ville inte alls gå ut, men jag fick fart på honom. Träffade lite grannar i skogen så det blev frukost först efter 11.00. Lat början på dagen. Nu tänkte jag sätta mig och plugga en stund innan Janne vaknar. Bamse sover i soffan och Ragnar har jag ställt ut i solen som värmer.

                     
                      Mammas pojkar hjälps åt att vakta huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0