Fullt ös - medvetslös!

Nej, så illa är det inte, men jag är trött. Gårdagen blev ändå lugn vilket jag är tacksam över efter den aningen för spännande onsdagen.

Efter morgonrutinerna åkte jag till jobbet. Pysslade lite med ett fondärende, fixade med telefonen som känns superkomplicerad samt ringde Kanslistöd så jag fick igång mailen på Hagsätradatorn. Sen hittade jag lunchssällskap med några mammor som var i kapellet på öppen förskola. Fastnade med en besökare som dels kunde vika flera olika typer av pappersflygplan. Han såg väl mitt intresse och sa att han kunde lära mig och jag hämtade tacksamt papper. Blev ett kul samtal om allt möjligt medan han vek och jag tittade på, fick fyra plan med mig hem som jag tänkte leka med tillsammans med barnbarnen. Sen vet jag inte hur vi kom in på det men jag sa nåt om balans och jonglera, sen hamnade vi i barnrummet där han på ett mycket pedagogiskt sätt fick mig att förstå grunprinciperna i jonglering...

                              

Det gick väl inte så bra i praktiken... och idag har jag värsta träningsvärken på baksidan av låren efter alla gånger jag fick böja mig för att ta upp klossarna... Det var ett kul och lite annorlunda sätt att få kontakt. Kom inte och säg att jobbet som diakon inte är omväxlande. På Öppet Kapell var det desto lugnare. Åkte och hämtade Bamse, hem och baka äppelpaj och plocka undan i kök och vardagsrum, dammsuga och få undan Bamses alla grejor han släpar runt i hela huset. Det är som att ha småbarn igen. Strax före sju kom hudvårdskonsulenten från Mary Kay och snart därefter tre kvinns som jag bjudit in. Det blev en supertrevlig kväll i hudvårdens tecken. Tack alla fina för det! Skjutsade hem en tjej och sen blev det en sen Bamsenad.

Idag har det oxå flutit på. Fondärende och admin på morgonen, sen terapi. På vägen hem från terapin hoppade jag av bussen vid Slakthuset och Terrzoo dit jag var för en vecka sen och pratade terrarium till sköldisarna. Nu beställde jag det!!!  De måste ha ett nytt, det gamla är sprucket och nu vill jag få snyggt därinne! Hämtade bilen vid jobbet och åkte och handlade. När jag kom hem hade Linnéa redan kommit med godisarna.


Ängla är mamma och Thyra är bebis. Detta är deras hem!

                      
                        Bamse gräver en jättefin grop!



Fixade korv stroganoff åt oss, sen fick småttingarna och Bekki ha fredagsmys till Pippi medan jag vilade en stund. Ögonen har inte velat hänga med på hela dagen. Vid 8 ville Ängla gå och lägga sig och fem minuter tog det innan båda snusade på madrassen bredvid min säng.



Nej... jag ska gå ut med Bamse nu ... det kan bli en tidig morgon, man vet aldrig när man har små sötingar i huset. Ett sött mms på en annan söting fick jag igår. Familjens allra nyaste:
                       

Med det vackra leendet får jag önska mina vänner i sajberspejs en skön kväll och en trevlig helg <3

Kommentarer
Postat av: Nancy Johnsson

Ja, du hinner med mycket och nu kan du jonglera också! Skall nog sätta igång med lite nya aktiviteter själv också känns som det är dags att pröva något nytt!Jag som trodde att jag skulle sätta mig vid brasan och sticka när jag blev pensionär!! Nej jag ska ut och umgås med folk och få nya kontakter i byn det finns en del att hitta på tillsammans med likasinnade så nu gäller det att hitta dom!! Hej hopp här kommer jag!!

Vilka söta barn förstår att du kallar dom godisar!!

Ha det gott!! Många kramar till er alla från Nancy



2011-09-24 @ 00:39:46
Postat av: NettAnn

Du har rena GOTT&BLANDAT påsen hemma!

2011-09-24 @ 01:05:50
Postat av: Snurran

ha en underbar helg i det sköna vädret :-)

2011-09-24 @ 12:01:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0