Skum onsdag

Nu har jag fått nåt att fundera på igen... Anmälde mig i våras men kursen var full, stod nyligen som 24 reserv och fick veta att det nog var kört och idag hade jag ett meddelande på telsvar att jag kan få komma... vad hände??? Måste bestämma mig till imorgonbitti, håller foten, kan nån passa Bamse ... Samma knas blev det när jag anmälde mig till ikonmåleriet vilket jag gjort av och till sen 2004 och nu kom jag med när det egentligen inte alls passade så bra! Antingen har det varit nybörjarkursen som jag kunnat gå men inte blivit av eller så har pågående kurs varit full/inte kunnat ta emot nybörjare av lite olika skäl...Hur ska jag tolka detta, jag som tror att det är en mening med allt... är meningen att jag ska säga nej till nåt roligt eller behöver jag detta roliga för att muntra upp min lite... jaa... deppiga tillvaro? Jag har häcken full hela tiden och vantrivs inte alls med nåt, men saknar nåt... DET... DET där som gör att man känner att wow vad allt är kul! Så kan det inte vara jämt, men just nu skulle jag behöva lite wow... Oj, vad konstigt allt blev... livet, texten... allt... Dax att kolla sköldkörteln igen, sover illa, är lite speedad och samtidigt ur humör! Dax att justera dosen neråt?

Annars är livet som det ska. Gick upp före 7, duschade, rastade Bamse, skjutsade Janne småkusin till pendeln, körde Bamse till dagis, hem och äta frukost och göra matlåda, åka till jobbet. Jobbade i Hagsätra idag. Jobbade lite med att komma iordning på rummet där ingen symmetri finns. Stora besökssoffor och ett litet datorbord inklämt vid fönstret. Nya soffor ska beställas och jag är faktiskt glad över att de väntat på mig. Inte ens en kontorsstol fanns och det är jättebra för jag vill ha en vanlig stol utan hjul. Vore hemskt om de beställt en dyr fin stol som jag sen måste rata. Jag har kommit på att desa stolar på hjul och allsköns tipp- och snurr-finesser gör illa mitt diskbråck, vanliga stolar som ofta finns i allrummen är perfekta! Stadiga och sköna! Och inte alls lika skrymmande som dessa flotta rullstolar.

                                                                                   

På eftermiddagen hade vi café med gemenskap. Ett litet gäng glada pensionärer kom och fikade och var med på andakt. Mest prat vid borden, men några spelade Fia och även bordtennis spelades.

Efter jobbet hämtade jag Bamse och kvällen så här långt har bestått i gemensam matlagning och skvaller med Bekki. Det har varit mysigt de här dagarna vi haft själva. Ikväll har hon gått ut med ett kompisgäng - lill-lördag - men hon ska vara i skolan vid 10.00 imorgon så hon kommer nog inte hem för sent... eller så är det just det hon gör. Men hon är 18 år och klok så...

                             
......... denna lilla flaska polsk vodka bekymrar mig inte alls :S :S :S

                                                                ..............................   Hm ..............................


Å så fint mitt lilla olivträd är! En oliv växer på det oxå!



Nu går jag och stickar! Får passa på när TVn kan visa det jag vill! Inga såpor, pålagda skratt eller förnedringsTV!

Kommentarer
Postat av: Snurran

damernas detektivbyrå? ;-D

2011-09-14 @ 21:01:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: guggelutt

Jajamen!!!

2011-09-15 @ 11:23:37
URL: http://gugelutt.blogg.se/
Postat av: bekkie

ser du inte att det är ett grässtrå i vodkan?

2011-09-16 @ 22:01:53
Postat av: guggelutt

Nä... var det lemongrass eller nåt annat ... grass?

2011-09-17 @ 12:01:19
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0