"Gonatt gonatt"

... säger Ragnar när man drar ner persiennerna i djurens rum. För länge sen blev djuren rädda när jag kom in i mörkret så jag började prata med dem för att de skulle höra att det var jag. Typ "här kommer bara mamma och ska natta er, nu åker persiennen ner så inte solen lyser på er och ni får sova gott imorgonbitti... gonatt gonatt"... och det har Ragnar snappat. Nu säger han "gonatt gonatt" när jag kommer insmygande i mörkret.

 

Morgonens händelse höll på att få mig att boka av Egyptenresan. Min kompis som arrangerar resan kan inte följa med ... men jag pratade med den andra ledaren senare på dagen och nu tror jag att det blir bra ändå. Men orsakerna som gör att min kompis inte kan följa med känns lite hårresande, det handlar om arbetsgivares makt och vad makt kan göra när fel människor har den. Vi blir nu en väldigt liten skara om åker, men än planerar vi att det blir av... det är ju bara några dagar kvar tills det är dax!

Ringde lite samtal på morgonen så jag kom lite senare än vanligt till jobbet. Klockan 12-16 hade vi café med rafflande fiaspel och bordtennis. Efter det ringde jag upp en konfident jag inte hört av på ett tag, jag trodde allt löst sig för honom och det hade det gjort tillfälligt, nu var allt uppochner igen och jag kände mig taskig som inte kunde boka in honom förrän om två veckor. Men jag kan verkligen inte göra något på skärtorsdagen eftersom de flesta stänger 12.00 och sen åker jag. Nå, hans läge kommer varken bli bättre eller sämre under tiden men jag förstår känslan av att behöva vänta så länge på att få komma och prata.

Kom från jobbet sent och hämtade Bamse bara en kvart före dagis-stägning. Åkte förbi  för jag var superhungrig och Bekki "hann" inte laga mat. Kvällen har jag tillbringat vid TVn. Har gjort klart mattan men är så besviken på det. Fick repa upp uddvarvet och göra uddarna ännu glesare för att få garnet att räcka. Det blev inte snyggt. Men Bamse älskar mattan och han bryr sig inte om hur glest uddarna sitter.

          

Ikväll med det inte nån lång promenad. Vi träffade Zinja och hennes matte så hundarna fick springa lösa medan vi strosade fram och tillbaka och pratade.

Nu mot sänghalmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0