Man KAN koka pasta i en termos!

                            

Försökte sova länge imorse, men resfebern har satt in ordentligt. Låg och vilade istället. Bamse läser av mig så han satte sig och blåvägrade gå längre än en kvart på morgonen, sen var det bara att gå hem igen, han ska ha koll på reväskan. Han lämnar inte mina fötter några längre stunder.

Har provat lite olika solskydd för huvudet men det har bara resulterat i asgarv och hysteriskt fnitter.



Ringt och plågat mamma och Lotta med min flygrädsla och resfeber har jag gjort, annars mest tomglott på TV, ut genom fönstret och förberett mig mentalt.

Och det går att koka pata i termos. Jag hällde i kokhett vatten och påsen, sen fick den stå i 10 minuter, jag rullade och skakade på den ibland. Pastan blev överkokt och såsen lite tunn, jag hade nog i för mycket vatten... bolognesen smakade ungefär som rumpa luktar, men det är överlevnadskost så det är bara att stå ut! Och heller läbbig bolognese för 16 kronor än älggryta för 99, älg är inte nån favorit på förhand!

Jaja, nu är jag färdigpackad och taggad. Janne håller på att laga min reväska för det var vit en stor spricka i den. Alltid är det nåt! Hoppas den håller tur och retur nu...

Jag ska sova nu. Klockan 3 ringer klockan!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Haha, tänker du skrämma dem du träffar på resan eller? Ser lite gangsta ut iallafall :-D Nå, huvudsaken är ju att du är skyddad, eller hur?! Trevlig resa nu, kram!

2012-04-09 @ 22:11:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Det blev en helt annan outfit! Glasögonen använde jag aldrig och guiden knöt min halsduk om skallen. Såg glad och galen ut hela tiden :D

2012-04-18 @ 09:53:00
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0