Mot Hjälmaren

Försov mig lite imorse, men vad gör det egentligen när man har semester? Vi kom iväg som vi skulle iallafal. Jens, som ska bo hos oss och ta hand om alla djuren utom Bamse, körde ner oss till båten för han ska få låna min bil under tiden. Sen bar det av!
 
 
Genom Mälaren via Strängnäs och Kungsör där Bamse fick kisspaus, och sen ner till Gravudden som är inloppet till Hjälmare Kanal.
 
Strängnäs med domkyrkan i fokus
 
Bron över till Tosterön och Sanda
 
Livet på sjön är härligt! Särskilt när behoven är uträttade på land!
 
Första dagens mål - Gravudden. Resans första etapp är gjord!
 
Första supermissen! Knyppeldynan och broderiet ligger kvar i bakluckan på bilen! Får se om Jens har lust att ta en tur åt vårt håll, annars köper jag garn i Örebro och börjar virka babyfilt till Lettland. Nåt nyttigt ska jag väl göra och inte bara njuta av de otroliga vyerna! Janne, Bamse och jag har varit uppe och kollat in den första slussen av nio (tror jag).
 
 
Gult av näckrosor i Kungsörs kanal
 
Gravuddens sluss
 
Gravudden
 
 
Nu är det dax för sista Bamsenaden! Jag tror det bor fladdermöss under bryggan :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0