Me twentythree +

                                       

Dagen har varit hur bra som helst. Bekki gjorde amerikanska pancakes till frukost och sen har det rullat på bra.



Kul på jobbet. En praktikant började hos oss idag och det var en f.d kurskompis till mig, så det var kul att höra hur hon haft det sen sist... vilket var några år sen. Hade två konfidenter som tog 1,5 timme, men det kändes angenämt, de var så nöjda när de gick och då känns jobbet meningsfullt. Lunch och iväg till Hagsätra och Öppet kapell. Tre personer kom, två satt och fikade och pratade med mig medan jag sydde hjärtan till StillaQ.

                           

Vi ska ha ett skaparbord under StillaQ och då tänkte jag att en sömnadsaktivitet och en målaraktivitet får räcka. Sen finns det andaktsböcker att låna, filtar och kuddar om man vill vila, möjlighet till massage och samtal med präst/diakon. I de här små hjärtana av röd filt finns en liten pärla i vadden. Perfekt att ha i fickan så man kan klämma på den och tänka på nåt. Man får sy själv alltså, men jag ville göra nån förlaga så man får inspiration. Till målaraktiviteten blir det muggar som man kan måla med glaspennor... mer om det när jag köpt och testat dem.

Hämtade Bamse halv fem, åkte hem och stekte fläsk och kokade grönsaker till mig och Bekki. Släppte ut småfåglarna en stund och de for direkt ner till Ragnars vojärbotten och började nagga papper. De bara vägrar släppa sina bobyggarinstinkter... men de lägger inga fler ägg sen jag skaffade buren med gallerbotten!

                    

Janne har firat mig med att köpa den största tulpanbukett jag sett... och att åka till båtmässan i Helsingfors. Han har messat en bild på skaldjurplatån han superar på till min ära.

                  
                                     
                                      Jannes och Lottas tulpanbuketter ihop. Snyggaste köksbordet!


Inte alls fel... synd att man inte var med...

I övrigt har jag fått massa grattis på Facebook, många grattis på sms, telefonsamtal och två skönsånger på telefonsvararen - ett från mamma och pappa och ... två från morbror, ett på mobilen och en på hemtelefonen!

Nej, nu ska jag ta sällskap av Bekki, sticka sockor och invänta en utlovad glassefterrätt!

Tills nästa gång. Njut av detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0