Botad

                                           

Jorå, efter morgonens panikattacker såg jag till att blir botad fort som fasiken. Jag åkte upp till Stockholm (varför säger jag upp, det är ju i princip rakt österut!) och när jag lämnat av Bamse åkte jag till CRT och köpte grisknorrar till Bamse samt lite leksaker till båda grabbarna. De retas och kivas som bara den ...



Sen åkte jag och tankade, McDriveIn, hem och käka, rycka ögonbryn (som verkligen ut som ett troll!!!) och iväg på intervjun. Den tog en timme. Åka och handla, köpa garn hos Gullvi´s till en ny Lettlandsfilt, åka förbi jobbet och dra ut uppsatsen på papper så jag kan få koll på hur den ser ut, hem och stryka broderiet och rama in den samt packa sånt jag glömde i fredags... en bra jacka att gå ut med i regnet tex.
 
                       

Sen hämtade jag Bamse från dagis och åkte ner (eller västerut) till landet igen. Hungrig som en varg satte jag igång med att rulla köttbullar. Klockan var över sju när middagen äntligen stod på bordet så jag struntade i att jobba vidare med uppsatsen. Istället blev det diverse tråkiga TV-program och stickningen. Är halvfärdig med Thyras byxor nu.


Så här ser soffan ut nu. Bamse har ockuperat den med sina grejer.

Idag vaknade vi oxå sent. Bamse sprang och gömde sig under soffan när jag tog fram hans regnjacka så jag gick ut och skottade altan från snösörja, sen kom han tveksamt med blicken på regnjackan. Han slapp den. 10 minuter tog det för honom att trippa bakom bommen, skita två gånger, pissa tre floder och visa med tydlighet att han ville in igen. Fick duscha honom för han hann bli rejält skitig och genomvåt. Nu ligger han i min fåtölj (soffan är ju full av hans bråte) och sover igen.

.......och jag ska försöka göra nåt åt uppsatsen innan det är frissadax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0