Friknypplingskväll

Kul kväll som vanligt. Hade ju inte hunnit/orkat/kunnat knyppla nåt sen sist, men det gick fort så jag blev klar med första experimentknypplingen - "3 bottnar". Första bilden är bara vävbotten, det jag gjorde för två veckor sen.



Idag blev det nätbotten och rutbotten, sen visade läraren hur man stärkte knypplingen. Först tryckte man ner alla nålarna, så duttade man på stärkelselösningen, sen klappade den torr med hushållspapper, fram med lilla fönen och blåsa till den var kruttorr innan jag fick använda kofoten för att dra upp nålarna igen.



Mitt nästa projekt är att göra om samma mönster, med samma färger, men placera dem olika. Det är inget man måste, man kan gå vidare med "vasen", men jag vill se hur effekten blir om man byter plats på färgerna.

Bamse har varit ute, Janne mår bättre, Bekki har åkt iväg för att äta med Tim (han jobbar natt denna vecka) och jag tänker knyta mig i gästsängen för att komma så långt från Jannes basilusser som möjligt. Vill inte, vill INTE bli sjuk igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0