...var hela världen vit...

Kvällen blev jättemysig! Janne hade gjort marinerad ugnstekt fläskfilé och kokat morötter, jag gjorde blomkålsstuvning. Godisarna hade varit på kalas innan de kom så de var lite trötta, men det är alltid lika gott att se de små. Bamse orkade inte som vanligt så han fick periodvis sitta i köket så det inte skulle hända fler bitolyckor. Det var hemskt att Bekki blev biten, men det vore katastrof om han skulle bita nåt av barnbarnen! Men allt gick bra och det var trevligt. 

                     
                      Skogschampinjoner i såsen. Så mycket mer smak!

Bamse fick äta små portioner kokt fisk hela eftermiddagen och kvällen, promenaderna var korta. Den sista promenaden jag gick var ut i skogen strax före midnatt. Det var så häftigt! Det hade snöat hela kvällen och skogen var som upplyst, nästan som på dan. Märkligt sken... Tyst och stilla ... och en hare som skuttade iväg... en trolsk upplevelse.


                             
                              Vem där?

Bamse hade varit lite orolig så Bekki tog ut honom vid halv två inatt och stängde sen ut honom i köket där han alltid sover, då lugnade han sig. han var nog bara övertrött efter magsjukan och kalasandet.

Imorse var verkligen hela världen vit. Det har snöat flera centimeter och Bamse blev överlycklig. Han älskar snön! Det var sån där kramgo snö så han blev full av snöbollar.



Han var lös i magen men ingen diarée, tack och lov. Sen fick han kokt fisk och fem kulor torrfoder... nu får vi se dagen an.

Jag ska sätta mig med uppsatsen jag ska opponera på en stund. Det ska bli skönt när seminariet är över för nu är jag rätt pluggtrött. Måste gå igenom min egen oxå... den ska oxå upp för opposition imorgon så det är verkligen två anledningar att vara nervös - min uppsats ska nagelfaras och så ska jag göra en bra opposition på en annan. Pjuh! Jag längtar bara efter att få knyppla nu, det är så kul med nya momentet - friknyppling. Ängla fick sina byxor igår. Ängla sa att hon gärna vill ha en mössa oxå och jag har ju garn till det. Ska kolla med Linnéa, för Ängla önskade sig en blåbärsmössa fast röd. Det skulle man ju kunna göra så det matchar tröja/byxor och jag kan nog byta detta tjockare garn mot något tunnare.



Nej, nu måste jag ta tag i uppsatserna. Om ett par timmar ska jag jobba. Ragnar busar i köket, han ska få gå in i voljären nu. Bamse sover sött i sin sacosäck och det ska han få fortsätta med en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0