Partaj för hela slanten!

Pjuh! Det har vart tufft festande på sistone! Iallafall för en gammal tant som mig! Sov illa natten mellan onsdag och torsdag, tankarna spinner ordentligt i knoppen på mig. Vaknade klockan 6.00 och tur var väl det för jag vet inte vad jag tänkte när jag satte väckarklockan på kvart i 7! Förutom morgonrutinerna och dagislämning skulle jag ju hem igen och ta en buss 10 i 8. Nu hann jag precis till bussen..

Torsdagen bjöd på en vårutflykt med hela personalstyrkan till Sandhamn. Två timmar dit, guidad tur, lunch och två timmar hem. Supertrevligt och kanonväder trots att väderleksrapporten lovade regn.

Cinderella vid Strandvägen.

Nacka Strand

Sandhamnsvyer:

Kyrkan

Altaret                                                                       och utkiken

Jens hade hämtat Bamse från dagis för att jag skulle slippa stressa och det var tur för jag kom hem kvart över 6, dagis stänger 6. Han surrade lite med grannarna, åt middag med mig, surrade lite med mig, sen försökte jag sova i soffan en liten stund... men det var svårt.

Kvart över 9 på kvällen gick jag en kort sväng med Bamse och sen satte vi oss i bilen och for ner till Skavsta flygplats. Jag var så trött att jag stannade på en mack i Järna och köpte godis och läsk för att inte somna. Men resan gick bra, Återseendet med Janne och Bekki var gott. Och Bekki visade stolt upp sin nya tatuering:

En stjärna för vart syskon

Jag fick en present oxå, en staty som Monica och Bekki köpt i katedralen i Palma:

.... och Janne och Bekki hade köpt en parfym åt mig, en parfym som både Bekki och jag använder lika mycket.

Igår fyllde Bekki 19 år. Men först hade jag en tuff arbetsdag. Det blev ju inte så många timmars sömn på natten eftersom planet landade sent. Akutärende på morgonen, sen arbetslagsmöte till lunch, ett tvåtimmars samtal med en konfident innan jag tog t-banan in till stan för att träffa min vandringskompis från Egypten. Hon ställde ut tavlor på Systrarna Anderssons bageri och det var jättekul att se henne och hennes konst i flash och olja.

Vacker... men inte så god som den såg ut!

Janne, Bekki och Jens mötte upp mig vid pendeln i Älvsjö kl 18.00, så åkte vi till en grekisk kolgrill och åt middag tillsammans. Bekki fyllde nämligen 19 år! Grattis mitt hjärta! Janne hade köpt en prinsess-stubbe hem, och efter fika och packning åkte vi ner till landet. Jag var så trött att jag skakade, så när vi packat in tog Janne ut Bamse. När de kom in igen som jag som en stock och vaknade först tidigt i morse.

Här regnar och blåser det som bara den... vi får ta dagen som den kommer.