Fish Spa på Stureplan och Paella på Söder

Det har varit roliga och händelserika dagar sen sist. Igår började jag med en promenad till kärret med Bamse för att kolla frogsen, men det har inte hänt så mycket sen jag såg de första i lördags. Det har varit kallt och jag kunde ff bara räkna till ett tiotal.

                   

Sen åkte jag till Farsta Gård och var med på prästmötet där vi diskuterade gudstjänstutveckling och delaktighet. Efter en fantastisk lunch åkte jag hem till Su och vi for vidare till Stureplan och Smile Fish Spa. Su hade köpt billiga kuponger via groupon och det var värt sina pengar.


                               

Det är så häftigt med de där firrarna, Garra Rufa. Men jag måste säga att vill man ha kvalitet ska man gå till Englakliniken där de oxå har Corpus Spa. Smile var jätteskönt men lite löpande band-princip och ganska opersonligt. Att gå till Englakliniken är en helt annan upplevelse, jag har varit där två gånger, första gången fick jag det som födelsedagspresent av barnen och andra gången tog jag till min bästis Lotta.



Vi fortsatte vår lyxiga eftermiddag med lyxfika inne i Sturegallerian. Brownie med Choklad-Mint-Latte, mumsfilibabba. Janne hade lagat mat när jag kom hem... sen tillbringade vi hela kvällen med att prata framtid - när ska vi flytta, hur ska vi flytta, hur blir det med jobb, hur blir det med allt... Inget bestämdes förstås, vi diskuterar olika alternativ så vi har en plan när tiden är mogen.

Idag jobbade jag administrativt på fm. Det har lagts en del i högarna under min förkylning och jag har inte suttit mycket vid skrivbordet denna vecka. Det var konferensen måndag och tisdag, sen terapi, café och fika på torget på onsdagen, Farsta Gård och fish spa igår... så jag hade en del att ta igen. Hann med en hygglig kvot innan det var dax för den allra sista terapi-timmen. Jag har vetat ända sen jag började för 2,5 år sen att hon skulle gå i pension i vår och nu är det alltså slut. Jag hade med mig en frivolitet i form av en ängel och vi pratatade lite framåt. Jag känner mig helt lugn, men sorgsen att det är över. Det har varit fantastiska och lärorika år att ha fått möjligheten att studera sig själv så ingående. Jag hade nog inte överlevt min långa sjukskrivning utan den här möjlgheten.

             

Men nu mår jag bättre än på många år och det är, förutom sorgsenheten, en befrielse att få gå in i framtiden och känna mig stark.

Efter jobbet träffade jag en kollega från min gamla arbetsplats i Spånga. Vi sågs vid Skrapan och gick till en spansk restaurang på Bondegatan och åt Paella.

                    

Det är faktiskt första gången jag äter Paella... jag som varit så mycket på Kanarieöarna... men jag har blivit avrådd så många gånger från att prova skaldjur utomlands. Nu när de hade lunch för 80 kronor kunde jag inte motstå det. Och det var GOTT! Och samtalet var gott det oxå. Vi ses ju inte alltför ofta och det händer mycket även på min gamla arbetsplats. Nu lovade vi att ses före hon åker till Florens i 6 månader från i sommar... och jag är välkommen att hälsa på henne där. Det vill jag förstås väldigt gärna!

Hem och hämta Bamse, det blev en lång dag för honom idag. Och en blöt hemkomst. Han har blivit ganska skitig under de senaste dagarnas regn och blask, och dagens hagelskurar gjorde ju inte promenaden från garaget renligare. Han måste ju sprätta som en tupp oxå... Så han åkte på heldusch när vi kom hem. Han har sovit hela kvällen efter det, det brukar han göra efter helkroppsduschar. Jag har ägnat mej åt att gå igenom alla mail på stordatorn. Den har blivit så seg att jag sällan sitter vid den nuförtiden.

Nu är jag trött på datorn och att på sitta i mörka källaren. Ska göra nåt annat en stund innan jag ska gå ut med Bamse och låta honom skita ner sig igen :O/ Och toan är trasig så jag får spola med hink... Janne skulle fixa det inatt, sa han. Han är bäst :O)

                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0