Lata dagar på landet

Jag har tillåtit mig att vara lat! Idag hoppar jag över min kollegas avtackning till förmån för att lyssna på kroppen. Halsontet vill inte ge sig, inte värken i kroppen heller. Imorse vaknade jag genomtäppt, men det har gett med sig under dagen. Det är svårt att dra en gräns, men här drog jag den. Mina dagar har bestått i att virka, sticka och gå ut med Bamse. Det ömson blöta omsom isiga väglaget har gjort att jag valt ängen där Bamse kunnat springa lös.


                            
                                       
                              

Bamse blir ju lite skitig så jag har fått ta till både sax och schampoo. Men han har haft jättekul!

Janne har jobbat hårt några veckor härnere. Det blir verkligen hur fint som helst!


Janne har köpt köksgardiner                     Bröstpanelen på plats i storstugan, listerna kvar


Tillbyggnaden blir så himla FIN! Jag älskar verkligen den här tapeten!


Panelen utomhus på plats!

Det har blivit en hel del TV oxå, mycket skidor! Jag har hunnit sticka klart alla delarna på prinsesskoftan och en ny jordgubbsmössa åt Ängla som tappade sin. Ikväll ska jag lägga koft-delarna mellan fuktiga handdukar så jag kan sy ihop den och sticka halslinning.

                             

Men allting har ett slut, även denna härliga helg på landet. Ska packa ihop och värma lite middag, vi ska åka förbi Linnéa på hemvägen för Janne ska mäta deras balkong för ett kattnät.

                                                                   
                                                                              Soffpotatis!!!

Kommentarer
Postat av: Denice Grefve

Hej! Hittade din andra blogg (http://guggelutt.blogg.se/handarbete/2011/february/ovningspets-1.html?_tmp=b4273cd9fd02ca8b298efa89f047fb5f558eeeb5) och gjorde en kommentar där när jag såg att det var ett tag sen du skrev någonting där sist så jag tänkte jag skriver en kommentar här också! :)



Som jag skrev där så tycker jag att brudkronan blev suuuuuper snygg och undrar om du har kvar mönstret? och om du har det, om det finns någon möjlighet att få köpa en kopia?



Mvh Denice Grefve

2012-03-13 @ 11:28:55
URL: http://familjengrefve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0