Robert Gustavsson mm

Nej, inte en stolpe har blivit virkad på mattan på flera dagar, jag bara pratar om det!

                       

Igår åkte jag till terapin, fick frikort igen. Det går fort när man har regelbunden "vård" och jag är en lyckans ost som fått göra detta i Landstingets regi. Nu är det bara 2 ggr kvar, men jag har ju mina koller på sköldkörteln så... Efter terapin gick jag i sakta mak över Södermalm till Forex och köpte valuta. De vil ha lite olika valörer därnere. Visum och klostret vill ha US-dollar, beduinerna vill ha Euro för sina arrangemang och resten betalas i Egyptiska pund. Tog sen T-banan til Hötorget och köpte Dukoral på Cityakutens vaccinationsenhet. Det är så skönt att köra all vaccination där för de har 100% koll på vad jag behöver inför varje ny resa. Jag frågade om Mexico oxå men jag har allt som behövs så det var bara Dukoral inför den resan oxå, jag fick med mig två doser - en inför Egypten och en inför Mexico. Jag började gå dit när jag skulle till Filippinerna 2004 och kände mig jättetrygg med dem. Nu har jag fullgott skydd för Hepatit, TBC mm till ca år 2034, t.o.m Gula Febern (som jag tog inför Tanzania), så egentligen räcker det med Dukoral såvida jag inte behöver malariatabletter... men det behövs inte denna resa.
                                                    
Jag var så trött när jag kom hem! Och hungrig! Janne hade precis kommit hem så vi åkte tillsammans och hämtade Bamse från dagis, sen köpte vi Thai-mat och åt hemma. Janne sov en stund i soffan medan jag satt med laptopen i knät, sen gick jag ut med Bamse halv8 innan vi åkte till Cirkus på Djurgården och såg Robert Gustavssons 25-årsjubileum. Jag tyckte den var jättejobbig till att börja med, men sen lossnade det. Vi hade köpt billiga biljetter "på delvis skymd plats" men vi såg bra, men ljudet var skit till att börja med. När han släppte handmiken och bara använde "myggan" blev ljudet bättre och man kunde hänga med. Den var klart sevärd, men min favvo är ändå "Hjalmar". Hem och ut med Bamse, sen stöp jag i säng, Janne hade redan somnat. Jag tror jag har hostat värre inatt, har väl ansträngt mig för mycket igen men jag blir galen! Hoppas Sinova ska hjälpa snart! Första dygnet har inte blivit nån skillnad, jag hoppas det lossnar idag. Jag blir galen om jag inte får börja leva igen snart!
                                                                         
Imorse började vi snacka framtid igen... och vi kanske behöver lite proffesionell hjälp. Jag tror att vi vill samma saker, men uttrycker oss olika, vi har olika sätt att nå dit och utan varandra blir det varken hackat eller malet. Gnäll gnäll.... Han skulle egentligen åka till landet igår efter showen men han orkade inte, nu stannade han hemma med mig en stund och följde med mig för att lämna tillbaka skorna som gav mig såna gnagsår... men det fick jag inte för jag hade ju använt dem! Ja, jag gick till bilen, körde den, hämtade Bamse och gick hem! Men de är använda nu så då går det inte att sälja dem så då tar de inte tillbaka dem. Jag kunde komma tillbaka imorgon och prata med butikschefen. Säljaren hade sagt till mig att "det är bara att gå ut och prova" och jag missuppfattade honom tydligen för han menade inte att jag skulle gå UT och prova dem. Janne tyckte synd om mig så vi åkte till ett annat ställe och fick bra hjälp att prova ut ett par trekking-kängor. Nu ska jag använda dem inomhus och komma tillbaka med dem om det inte funkar. Det blir ju svårt med tanke på det hemska skavsåret, men jag får försöka. De kändes bra och stabila så jag hoppas verkligen att det ska funka! Vi köpte oxå en diskborste på Rusta så jag ska försöka att skrubba ren de andra dojorna innan jag åker tillbaka med demm till butikschefen imorgon. SEN åkte Janne till landet.
                                
Jag ska ta ut Bamse en sväng och sen duscha. Om ett par timmar får jag besök av en kompis jag inte sett på flera år.  Vi konfirmerades ihop och har umgåtts av och till men alltid haft kontakt på olika sätt. Ikväll ska hon följa med till Su (som hon aldrig har träffat) som bjuder på "Tjejkväll med tema" men det ska jag berätta om senare....

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vi var på 25-årsjubileet för ett par veckor sedan och uppfattade ljudet lika dåligt som du - hanmicarna var dåliga, men när de hade myggorna var det bra. Konstigt att de inte har koll på sånt, ljudteknikerna!? :-/

2012-03-24 @ 19:10:48
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Håller med! De är nog anpassade till de som sitter närmre scenen. Jag ska inte kalla det eko, men jag tror att när han pratar så där fort så hinner inte ljudet gå fram. Myggorna har andra funktioner, de funkar bättre på mitt jobb oxå, både i församlingssalen och kapellet... vet inte vad det beror på...

2012-03-24 @ 23:49:34
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0