Veckan har börjat ok

Har ont i kroppen och mår inte helt hundra, men det går att jobba ändå. Igår hade jag en administrativ dag och det var skönt, fick undan nästan hela högen! Idag har varit mötesdag + att jag haft sopplunch och samtal, det har gått det med.

Igår var det ikonmålning och jag drog på det in i det sista om jag skulle gå eller inte, men jag avslutade arbetsdagen med telefonmottagning 16-17 så jag stannade kvar och orkade faktiskt med hela lektionen med en ipren i kroppen. Gjorde inte så mycket men det är oxå ok, tog det lugnt och lyssnade/tittade på de andra vilket oxå är lärorikt! Är så fascinerad av vissa personers begåvning! Men jag ljussatte Jesus mantel och la rött på läpparna på både Jesus och Maria.

                     

Ikväll har jag knypplat med två alvedon i kroppen. Bätte att vara där än att sitta hemma och häcka, det blir inget bättre av! Gjorde klar vas no2, så nu har jag fyra friknypplingsalster. Nu är jag inne på lövet som är det tredje mönstret vår lärare ritat upp. Ett par av mina kursare har jobbat på bra hemma och experimenterat. En hade gjort en tulpan av 3 löv och hittat på egen stjälk/blad, jättefin! Hon har oxå gjort eget mönster i form av ett hjärta! Och en annan hade gjort flera löv, vänt uppochner på vasen så det såg ut som en palm, hon började men en egenritad ängel idag. Jag blir så sugen på fortsättningen! Jag vill göra ett akvarium!



Men men, jag ska göra klar prinsesströjan först!. Har inte hunnit sätta den mellan fuktiga handdukar än, men det blir kanske imorgon. Nu har Bamse varit ute och jag är jättetrött. Ska ta en alvedon till så jag får sova!

                 
                  Bame på den halvfärdiga mattan till landet!


Vi har snödroppar i rabatten!!! VÅÅÅÅÅÅRRRRR!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0