En regnig fredag

Jag hann plantera smultronen och vallmon igår innan regnet kom. Janne har börjat måla kåken. När vi var på utflykt förrgår åkte vi, förutom Solberga Trädgård, oxå förbi Flüggers färg och köpte färg till huset. Det är ju blått nu, men det ska bli svart!



Grundmålat

Janne kan ju inte klättra runt och ha sig med sin rygg även om den är mycket bättre, men han har börjat måla så smått, han har ju lite svårt att sitta still även om han har ont.



Själv tog jag det lugnt inomhus. Började sticka på en ny omgång tröjor till barnhemmet i Tanzania.  Värmde Krabbkakor till lunch, det var inte sista gången vi gjorde såna! Drömmer om höns och växter. Vi har bestämt oss för att vänta med växthus till nästa år, eller åtminstone till i höst. Det är ju ändå lite kul med blommor och sånt.


Benjaminfikus som jag köpte när jag flyttade      Clivia som jag fick av Janne när jag fyllde
hemifrån 1983                                               år för ett antal år sen. Kanske 2004


Hibiskus från Norrtälje, ca 2009                        Men vad heter denna? Tog skott från en
                                                                  kollega 2006 i Rinkeby


Julstjärna vi köpte julen 2010, nu blommar        Porslinsblomma från skott vi tog i båt-
den om                                                       klubben 2008


Olivträd från Vadstena 2010                    Aloe Vera, Lanzarote 2010

Årets tillskott är vindruvan, men den ska vi ha ute förstås. Vissa växter blir lite speciella för en.



Dessa pelargonior har en otrolig färg och vi hittade denna snygga ampel i boden, ett arv från förra ägarna. Fick ett tips från en dam på jobbet om hur man kan få rötterna att övervintra. Ska se om jag lyckas med det för färgen är otrolig!

                

Men nu ska vi ta och göra något av dagen oxå. Sköt om er <3

Kommentarer
Postat av: allie

Snubblade på er blogg, det ser jättefint ut!

2012-05-16 @ 13:52:59
URL: http://www.aloeveraportalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0