Ett haltande par

Idag har varit lite bättre än igår. Vi sov länge, jag gick ut vid 8 med Bamse, sen sov vi lite till. Ringde jobbet och pratade om ett möte jag skulle haft på em. Sen fick jag gå upp på taket och skruva fast plåt som Janne hunnit skruva loss innan han fick ryggskottet. Janne har lovat att inte gå upp på taket när jag åker hem och inte heller ett par veckor framöver, men då måste ju plåten oxå vara fastskruvad igen så inte plåten sticker iväg om det börjar blåsa.


                                                        Janne säger att detta är min fina sida...???

                    
                        Då vill jag inte se mig själv framifrån!


Fin utsikt. Ragnar sitter på grenen därnere!

                       
 ... och Bamse tycker det är konstigt att mamma är däruppe!

                              
                               Välbehövlig fikapaus efter 20 minuters jobb på hög höjd :O)

 
Bamse mumsar grisöronchips

                       
                       Ragnar håller sig till vegetariska alternativ, som ek-knoppar

Dagen har varit extremt lugn. Janne har ff ont men han läker bra, jag har känt mig lite piggare men jag vågade inte ta bilen in till Strängnäs för att handla pga yrsel, Janne fick köra. Vi passade på att drömma lite, så vi var in på Burges blommor och tittade på pelargonior. Vi köpte faktiskt en blå druva! Och två pelargonior vi ska försöka få att överleva här på Sanda. Sen kompletterade vi middagsmaten och jag var in en sväng på zoo-butikerna och kikade lite. Vill så gärna ha ett akvarium, ett litet akvarium. Detta skulle vara perfekt!



Jag har två väninnor som har precis såna här, de är så fina!

Sen åkte vi hem. Janne målade lite på träpanelen medan jag lagade middag. I övrig har vi bara tagit det extremlugnt med våra åkommor, hans ryggskott och mitt Mmonster. Jag har googlat på växthus, det skulle vara så kul... men vi har iallafall lyckats komplettera varandra idag.

Nu ska jag ta ut Bamse och sova 10 timmar till, imorgon måste jag hem så jag kan ta mig till doktorn!

Kommentarer
Postat av: Ia

Klart Du fixar pelargoner, det är tacksamma och enkla blommor!!!! Och ett växthus....det är höjden av lycka!!

2012-05-08 @ 21:54:58
URL: http://skogsbrynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0