Fågelholkar

Sov lite längre idag. Tog det lugnt. Tidig eftermiddag åkte vi till brädgården och köpte en bräda samt en hålsåg på ÖB som gick sönder direkt när vi skulle använda den. Lagade korv stroganoff, sen började Janne och jag göra fågelholkar. Eller, det var väl meningen att jag skulle göra dem själv men jag hanterar inte riktigt tekniken så Janne fick vara min handledare. Vi hann inte klart, dels måste vi ordna nån annan bräda för tak, dels måste vi ha en ny hålsåg.

                     

Skruven ska gå genom gavlarna in i front och baksida. Likaså ska skruven gå igenom gavlarna in i botten så den inte kan falla ur.

                            
                             Det är inte så lätt att skruva alldeles rakt! Och på lagom avstånd från kanten.
                             Från att aldrig ha använt en skruvdragare började jag komma på tekniken.


Hitta en bra läge för hålet. Men sen sket det sig, hålsågen gick sönder på
första försöket! ÖBs hålsåg var av urkass kvalitet!

Vi har oxå diskuterat hur vi ska göra ett trevligare nattöverdrag till Ragnars bur. Nu har han bara ett gammalt påslakan och vi vill ju ha nåt snyggare. Vi har köpt ett grönt tyg och nu vet vi väl ungefär hur vi ska få till det.

                       

Nu tänker vi fortsätta slappa. Jag ska väl sticka en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0