Köttfärs med kardemumma och russin

Letade som en galning efter nycklarna imorse... tillslut låste jag upp dörren och kollade på utsidan... jodå där hängde de och sa ingenting. Jag har alltså sovit gott med nycklarna i låset inatt :O)

Det var kallt imorse, Ragnar fick inte följa med på morgonpromenaden. Började arbetsdagen med mässa. Efter det blev det en del pappersplock men mest ringde jag försummade telefonsamtal, det hann bli nåt spontant möte oxå. Efter lunch blev det fler möten och jag hann oxå börja med höstens caféprogram innan jag hämtade Bamse. Tänkte ta en sväng förbi CRT för de har billiga grissvansar där, men jag hade gjort slut på pengarna på kontot så jag fick åka hem och fixa det innan jag kunde få med mig svansarna och åka till Lotta.

En härlig kväll med indisk köttfärsröra innehållande russin, nötter, kardemumma, koriander och kanel. Mumsfilibabba.
Jag åt så jag är ff proppmätt. Glass och Chai på det, för att inte tala om allt härligt tjejsnack. Det gjorde gott i själen.

Nu har Bamse och jag varit ute och jag har fått en rapport från Mallis. Sov gott <3

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0