Larmet går!

Vilken dag! Började dagen med att ryka ihop med Janne. Han undrade om krukorna på altan och jag gick igång fett. Skitgubbe! Jag har blodbriskt och försöker jobba heltid, jag har äntligen röjt Egypten-grejerna och pluggat med Bekki... jag fick skämmas sen... Janne körde mig till jobbet och tog sen Bamse till dagis. Han själv åkte med min bil till OK för han hade fixat nya sommardäck (som inte jag betalat för, än iaf) och satte på dem. Jag gick in på jobbet och lyckades sätta igång inbrottslarmet! Men hur är det möjligt då? Jag har ju larmat av väldigt många gånger!!! Men jag fick inte av larmet och larmet gick.. och det tog 15 minuter innan jag fick tag på nån som kunde hjälpa mig. Jag fick instruktioner om vart jag skulle ringa samt kod, på larmcentralen hade de redan ringt min chef som avstyrt en dyr utryckning och de vägledde mig att bli av med oljudet. Sen ringde jag min chef och gjorde avbön... Sen kokade jag en kopp kaffe och satte mig att glo ut genom fönstret! Ringde Janne och fick veta att hans fråga om krukorna bara handlade om att han ville hjälpa mig att förflytta dem från altan om jag hade svårt att bära hela skiten... som sagt, jag fick skämmas! Så jag satt där med min kaffekopp och funderade över livet.
 
                                                                                   

En stund före 10 larmade jag med viss nervositet, men det gick bra. Affischerade på Vårdcentralen och gick till ett möte på Omsorgsfamiljen. Det verkar som om vi kan ha ett fruktbart samarbete istället för att vara ofrivilliga konkurrenter om onsdagseftermiddagarna. Jag tror att samarbetet kan bli fruktbart och roligt. Gick in på zoo och fastnade med zooägarinnans mamma en stund. Dels vill hon prata, dels försöker jag få upp henne till caféet och nästa vecka ska vi binda enkla blombuketter! Sen gick jag upp till kapellet, skickade lite mail och åt lunchlåda innan caféet. Två gäster, men eftermiddagen bjöd på rafflade Fia med knuff och pingis.

Handlade efter jobbet och lagade mat åt mig och Bekki. Hon trodde hon klarat proven hon haft idag, varav det ena var det vi pluggade på igår. Sen började jag vika sängkläder till landet, packa, plantera om blommor till Linnéa och till sist gick jag ner till kärret och släppte ut grodynglen. Ska visa lite bilder imorgon, tänkte jag. En minigroda låg död imorse och det beror på att den antagligen inte fått tillräckligt med luft. Jag borde ha fixat med stenar som de kunna krypa upp på, men jag var för sen. Nu tyckte jag det var bäst att de fick komma ut i friheten. Sen gick jag hem, packade bilen och åkte ner till landet.

Nu har jag suttit här nästan två timmar och njutit av tystnaden. Janne kom precis hit efter sitt eftermiddagspass. Hoppas han uppskattar alla värmeljus jag tänt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0