Alla själars dag

 Det märktes imorse hur beroende jag är av min sömn. Att gå och lägga sig vid midnatt funkar inte! Ändå låg jag i sängen till 9 innan jag gjorde mig iordning, gick ut med Bamse och åkte till kyrkan. Där mötte jag upp en av mina "ungdomar" från Spånga. Hans far har nyligen avlidit och pappans namn lästes upp i tacksägelsen. Efter högmässan gick vi och fikade och pratade gamla minnen. "Mina" ungdomar börjar gifta sig och få barn... och inte mindre än två utbildar sig till präster och en av de äldre ungdomarna är redan prästvigd... det är stort!

 
Det blev några timmar och på hemvägen kom en efterlysning av Janne. Var 17 har tantan tagit vägen? Vi hade tänkt åka på shoppingrunda, dvs Janne behövde prova kavaj till fredag och jag vill ha nytt UV-lysrör till Esmeralda samt en snigelätande fisk (och gärna ett par grå ancistrus), men Jens kom så det blev fika istället. Vi provade radiotårtan :O) Den var god men mäktig! Ragnar fick vara med och Blue Moon fick komma ut... men hon höll sig i djurrummet med Bamse som övervakare. 
 
 
När Janne åkt till jobbet lagade jag middag till Bekki och mig. Fick meddelande på Facebook att den underbara bishop Tawadros på stiftsgården i King Marioutt, Egypten, blivit vald till påve i koptiska kyrkan. Det fick mig att titta på lite bilder från vår resa dit i mars 2008. Han var mycket för barnen och drog sig inte för att lura upp oss allihopa på gungan för att gunga lite. Det ni! Det är inte alla som gungat med en äkta påve!
 
Här överlämnar jag mammas doktorsavhandling och min C-uppsats
 
Nu har jag legat en god stund och studerat en räka i akvariet. Jag tror baske mig den är full av rom! Det vore kul med lite räkbebisar men jag befarar att de äts upp innan de blir stora. Men vem vet...
 
 
Usch usch usch, jag är aptrött! Det blir nog inte mer än så här idag. Ska gå ut med Bamse om en liten stund och lägga mig jättetidigt! Det blir en intensiv vecka... men jag ser fram emot lite sol, värme och ledighet mycket snart :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0