MASSA âventyr!

Internet kraschade nâr jag skulle skriva blogg i fredags. Jag fôrsôkte vâl ladda bloggen med fôr mycket âventyr pà en gàng kanske? Men nu blir det ânnu mer sà vi fàr vâl se om det hàller. Troligen blir det sista bloggen hârifràn magiska Mexico. I torsdags upphôrde regnet lika fort som det kom sà det blev en heldag vid beachen. Pà kvâllen gick vi till Viva Azteka, hotellet pà samma gata som ingàr i Viva Wyndham-kedjan. Dàr àt vi orientaliskt pà Bamboo. Jag tog Chunjan (kinesiskt), Panaeng Gai (thailândsk) och Dezatu Milkuu (japansk) - riktigt orientaliskt alltsà. I fredags àkte vi pà làngutflykt igen. En âventyrsresa med kultur. Men vi bôrjade dagen pà beachen med att njuta av soluppgàngen. De âr otroliga! Utflykten bôrjade pà en âventyrspark - size mindre - dâr vi fick àka linbana, en làng och en kort, vi gick igenom en mayansk reningsceremoni innan vi fick fira ner oss i en cenote som bara hade en liten ôppning uppàt fôr att bada i môrker samt avslutningsvis fôre den mayanska lunchen padla kanot. Dessutom trava runt i djungeln fôr att komma till de olika statinerna Jag blev chockad sen nâr jag sàg bilderna som en fotograf tagit lite nu och dà, jag vet att jag âr tjock, men viste jag att jag var SÀ tjock hade jag aldrig vàgat sâtt mig i linbanan och definitivt inte vàgat fira ner mig i cenoten! Men lycklig âr den ovetande, nu gjorde jag ju det bara. Som humlan som inte fattar att dess smà vingar inte kan bâra dess tyngd.. Men hela fôrmiddagen var otroligt rolig. Pà eftermiddagen hade vi fortsatt till Coba, ânnu en Maya-stad i ruiner. Vi fick en jâttebra guidning vid ingàngen till staden, vid regnpyramiden, dâr de hôgre stànden av Mayafolket bott (de vanliga mânniskorna bodde utanfôr), sen splittrades gruppen och vi tog en tricycle till solpyramiden dâr iaf Janne och jag klâttrade alla de 47 meterna upp till toppen. En otrolig utsikt. Pà vâgen tillbaka berâttade vàr tricyle-fôrare lite fôr oss om de olika byggnaderna vi kôrde fôrbi. Vi var hemma igen vid 6.00. Eter middagen pà buff'en slocknade jag. Igàr var det mulet sà vi bestâmde oss fôr att ta en taxi in till 5th Avenue fôr att kôpa nàgra smàsaker vi ville ha. Mina nâsdroppar var slut, vi ville ha mer penicillin fôr det har verkligen tagit bort min hemska fôrkylning, Janne ville ha en T-shirt och jag en julkrubba modell mini. Vi àt en enkel lunch och sen kom en van och hâmtade oss till en ekopark med ett definarium som âr in inbyggnad av en del av havet. Dâr fick jag bada med delfiner! Det var otroligt att fà kânna dessa stora intelligenta djur med hânderna och se dem i ôgonen. Vi lekte organiserade lekar med dem dâr de sjông fôr oss, skvâtte vatten pà oss, pussade oss, dansade med oss (fast jag trodde min ville kramas...) och sà fick vi gòra en s.k dolphin ride, vi tog tag i fenan och fick àka med en bit. Janne stod pà land râtt làngt bort och tog bilder och de var roliga att se, men jag kôpte alla bilder dâr jag virt med sen av fotografen. Idag âr det vàr bròllopsdag. Vi har varit gifta i 20 àr! Jag har varit uppe och sett soluppgàngen och nu sitter jag hâr. Janne sov ff nâr jag gick. Nu ska jag gà ner och vâcka honom fôr jag âr hungrig. Idag blir det bara beach och ikvâll ska vi àka taxi till en restaurang som ligger i en uttorkad cenote, men mer om det nâr vi kommer hem. r Kram pà er sà lânge <3