Har inte så mycket att säga om saken!

Jag tycker inte man ska gå till jobbet om man är sjuk! Ändå är det väl på gränsen till det jag gör nu. På läkarbesöket om bla sköldkörteln i förrgår fick doktorn titta i min hals och han såg inget och jag hade ingen temp. Igår rann det ur näsan, ögat var svullet och jag började hosta... men jag mådde bättre än i onsdags så jag duschade och gav mig iväg ändå, osminkad visserligen pga ögat, men jag åkte. Vill verkligen inte vara hemma mer i höst! Jag åkte först till kyrkan och hämtade min pappershög, sen till kapellet där jag jobbade med den hela dagen. Morgonens hembesök ställde jag in och på em var det möte men då satt jag med en stol emellan närmsta kollega för att undvika ev smittspridning så långt som möjligt. Det verkade inte vara nån i kapellet som var överdrivet rädd för mina baciller och det är väl så att den värsta dagen för smitta är precis när det bryter ut och det var i tisdags och onsdags. Bekki ställde dock upp igen och var barnvakt åt godisarna, Ängla och Thyra. Även om jag mår rätt bra så är jag förstås.... TRÖTT!
 
Kom hem med en påse från Gyllene Måsen en stund efter sex och tillbringade resten av kvällen vid TVn med stickorna. Janne sov ett par timmar innan sitt nattpass. Han kom upp halv nio och tog ut Bamse åt mig så jag stöp i säng och sov strax efter nio.
 
Idag är ögat svullet igen men jag mår inte sämre. Det är jätteskönt att få ha sovit ordentligt två nätter nu, det har ju varit lite i och så med det på sistone. Bekki är hemma eftersom Monica och Arto har kommit hem efter sin smekmånad. Jens har provjobb idag så vi hoppas han får fortsätta nästa vecka. Janne sover efter sitt nattpass och jag ska åka til jobbet, osminkad, och hoppas att jag inte skrämmer slag på nån stackare <3
 
 
Efter jobbet åker vi till Örebro, till en av mina bästa vänner som förlorade sin make natten mellan söndag och måndag. Det finns inga ord ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0