Åter i vardagen

Gosråttan ville verkligen inte gå upp imorse! Jag fick hämta honom när vi skulle till dagis...
 
Jag erkänner att jag hade lite jobbångest efter fem härliga veckor utan ansvar över annat än mig själv. Men det har varit kul att komma tillbaka till jobbet. Lugnet råder då många är på semester och jag gillar att jobba på somrarna. Dels får man undan åtminstonde delar av "högarna", dels händer det så mycket annorlunda mot under terminerna. Strax före semestern hade jag förmånen att ansvara för en utflykt till Parken Zoo, idag - efter tre dagars arkiverande, telefonerande, rensande, pratande osv - så var det Tom Tits som gällde! Vi var 30 förväntansfulla pers mellan 2 - 85 år som for iväg. Det gick alldeles för fort att komma ner till Södertälje, vi var där 45 minuter före det öppnade så busschauffören föreslog en sväng till Torekällberget. Det var lyckat. Där kunde vi se utsikten, kolla runt lite och mata kossor och getter med gräs.
 
 
SEN blev det Tom Tits. Alla gick för sig själva så prästen och jag slog följe och testade oss fram. Det var roligare än jag trodde... och bara glada miner när vi stötte på deltagarna. Lunchen var god och alla tider passades. Kunde inte bli bättre!
 
Lite Marilyn Monroe-stuk över tant Guggelutt
 
Foton med värmekamera, bevis på att jag är HET
 
Vi passade på att friskvårda lite
 
Tvillingar har jag alltid önskat mig...                 Inte nudda stången!
 
 
Djupsinnigheterna fanns på dass!
 
Nu är det en dag kvar i arbetsveckan, sen väntar en spännande helg oxå. Livet är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0