Ap-lugnt

 
Njuter av lugnet här ute i skogen. Knypplar, surfar på datorn och går promenader med Bamse. Vi är lika slöa allihopa: Esmeralda kommer fram när morgonmålet serveras när jag behagat pallra mig upp frampå förmiddagen, sen gömmer hon sig i stocken igen, Ragnar sitter mest tyst och tittar ut genom fönstret och Bamse sover antingen i eller under vår säng. Det är bara Janne som jobbar arslet av sig. 16 timmar i fredags, 12 igår och 12 timmar idag. Men jag har lagat god mat åt honom när han kommer till "nya hemma".
 
Jag hade tänkte riva lite i kartongerna, men Janne har avrått mig och jag var inte nödbedd. Det är bättre att ta allt sen. Att röra till saker ytterligare just nu är bara dumt. Nu står kartongerna snyggt staplat i gästrummet, bättre det än att ha grejer i högar i hela huset... Nu har jag datoriserat, förberett middag och promenerat hund så jag gör väl som igår, knypplar vidare.
 
Champagnefärgade stjärnor i metalltråd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0