Intagningspröve med håltimmar

I fredags fick jag uppgiften som eventuellt gör mig till student i Oslo på riktigt. Tio i tolv hade jag lyckats navigera mig rätt i denna djungel av olika länkar man kan trycka på. Klockan 12 så schwoopp ... satt länken där. Fredag eftermiddag, lördag, söndag, nån timme igår och hela dagen idag har jag tampats med en uppgift som inte varit särskilt svår... men omfattande. Nu ikväll fick jag första (och förhoppningsvis enda) ångestattacken över att jag nog har missuppfattat hela uppgiften. Men nu tror jag att jag skiter i det. Jag ska skriva blogg och sen skicka iväg den, tror jag. De senaste timmarna har jag bara bläddrat fram och tillbaka i de 11 skrivna sidorna och det blir liksom inte annorlunda. Om jag skickar den ikväll så har jag gett mig själv en halvdag extra ledigt. Klockan 12.00 i morgon ska den vara inlämnad, men varför spara på eländet om jag tror att jag är klar? Och är det fel så blir det inte mer rätt av att vänta till imorgon. Nog om det!
 
Igår tog jag ledigt från köksstolen och datorn och åkte ut till Linnéa. Linnéa skulle med Änglas klass till Lill-Skansen och hon behövde hjälp med Spike och Thyra. Glad över all min fritid åkte jag dit efter en stunds pluggande. Klockan 12.00 var jag där och gick ut med Spike...
 
 
....sen åt jag medhavd matlåda innan jag hämtade Thyra från dagis halv två. Vi hittade på massa skoj.
 
 
Det är verkligen jätteroligt att få rå om barnbarnen en i taget. Man upptäcker nya sidor av dem. Thyra brukar hålla sig lite bakom sin storasyster, men nu när vi var ensamma tog hon för sig av min tid och vi hade en helt annan dialog.
 
Vi tittar på solnedgången och diskuterar färger och allt möjligt...
 

Och när inte Bamse är med så kommer Agnes fram. Bamse avskyr katter (eller är livrädd för dem, vet inte, han skäller så ögonvitorna nästan vänder sig ut när han ser en) så det blir alltid lite svårt när han är med. Nu var hon till och med uppe i knät på mig.
 

En stund efter fyra kom Linnéa hem med Ängla och Meija. Ängla fick bläckfisken som hon beställt och nu har jag en ny beställning från Thyra...
 
 
Jag tog med mig ett par kvarglömda horn och for vidare till Monica och Arto som skulle bjuda på middag. En härlig avslutning på en härlig dag.
 
 
Janne och Bamse hade redan kommit dit när jag kom. Monica och Arto har också djur:
 
...nämligen fyra ballongmollys och vår silvermolly som de tog över när han började mobba Princess Meija.
 
Efter god middag och en trevlig kväll for vi hem. Gick ut med Bamse och la mig på en gång sen eftersom jag ville ha ork till pluggeriet idag.
 
 
Nu är jag trött! Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och sen skicka in prövningen så jag kan släppa det hela sen. Jag vet ju inte om jag vill egentligen... egentligen vill jag inte.... men jag vet inte vad jag vill heller!
 
Men bäst är att skicka in den ikväll för idag har telefon och TV-utbudet slutat funka (vi har ju sagt upp abonnemanget). Jag tror Janne sagt upp Bredbandsbolaget sticka också för det funkar så dåligt på Sanda... och det vore ju surt om den tar stopp imorgon. Iväg med essän nu ba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0