Mellan dagar....

Dagar mellan vad... Jul och Nyår? Jo, så är det väl. Själv går jag här mellan kartonger, mellan olika rum och olika våningar. Smärtan i vrister och handleder är olidlig mellan varven. Fattar inte att jag har så ont. Varför? Känner mig som om jag vore hundra år. Det ska bli riktigt skönt när det här är gjort. Idag har jag packat ner alla fotoalbum, ett gäng böcker och innehållet i två vitrinskåp. Smärtan fick mig grinfärdig mot slutet. Sen blev det bio med f.d grannen och vännen Anne. Hundraåringen kändes smidigare än jag gör just nu, haltande och gnällande...
 
Boken har jag läst och den var bra. Filmen fick naturligtvis inte med allt i boken, men den var bra ändå.
 
                       
 
Bamsenad och tidig säng kanske... Imorgon är en ny dag, årets nästsista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0