Skit både hit och dit!

Först pajar "pluppen" på landet... sen pajar det trådlösa internet här hemma.... Men än har jag källardatorn som peppar peppar hänger kvar på sina två cylindrar. Det är en tidsfråga inna den oxå dör! Men jag skriver så länge den håller. Först tänkte jag visa bild på krubban på Årsta Torg. Klart värt att gå förbi om man är i krokarna.
 
Josef och Maria saknades...
 
... men Jesus låg där i sin krubba!
 
Vi skulle egentligen handla till landet, men åkte förbi Årsta för att lämna en grej till Jens som jobbade med snöskottning på taken runt torget... sen orkade jag inte springa runt i en stor affär så jag åkte hem och vilade innan jag åkte till landet över nyår. Men jag snodde en bild från Jens. Det är ett tungt jobb, fattar jag, men så läckert med allt han måste få se!
 
 
Nyår tillbringade vi på landet. Det var lugnt. Skrev en mobilblogg därifrån och i övrigt försökte jag komma underfund med Instagram. Det gick väl hyfsat tror jag. Nyårskrönikan hade jag ju skrivit innan så den var bara att publicera... t.o.m det klarade jag från mobilen!
 
På nyårsafton kom Marianne och cockern Tanja. Det blev en lugn tillställning och mycket trevligt. Värre när de skulle åka hem, då tog det nästan fem timmar att åka de dryga 10 milen till Örebro. SJ, SJ...
 
Jag ville verkligen inte åka hem från landet så vi sov där inatt oxå. Fast jag sov just ingenting. Tankarna mal. Just nu är det liv och hälsa som håller synapserna igång, nån sorts kris är det. När hälsan vacklar och man inte orkar som förr... vad kan jag göra åt det? Gick upp 6.00 imorse och åkte via dagis till jobbet. Det var inte många på jobbet idag så jag fick lite gjort. Men som sagt... Jag har nu pratat med chefen om att få gå ner fem timmar i veckan i syfte att hinna ikapp. Jag har ju varit så mycket sjuk under hösten i synnerhet. Skulle behöva koncentrera mig på att leva mer hälsosamt och tappa nåt kilo. Inte klokt att behöva gå ner i tid för det men jag har ju absolut ingen ork till mer än det jag anser att jag måste och sen spär jag på med lite sånt som är kul för att jag ska ha nån mental ork öht. Jag behöver oxå se om huset, det har jag sagt i åratal. Om vi flyttar så småningom så är rens- och kastjobbet oövervinnligt som det ser ut idag. Och ändå vet jag att om jag rensar och bantar så kommer orken... men jag orkar inte! Men först och främst kroppen och med den hälsan! Sen blir det nästa steg.
 
Åkte hem vid halv fem, hämtade Bamse och tog vägen förbi zoo... Nu är hon MIN!
 
 
Linneá har varit på ultraljud idag igen. Lill-pluttan hade gömt huvet i moderkakan sist så de kunde inte kollar  ryggraden ordentligt. Idag kunde de det och den ser bra ut. Ingen gomspalt heller. Och Línneá har i misstag gett henne ett nytt smeknamn... hon skulle skriva "plutt" men det blev "plugg", så för mig kommer hon vara pluggen till dess hon tittar ut!
 
 
Datorn är ångestväckande seg så nu lägger jag ihop för idag och hoppas att pluppen kommer på posten imorgon så jag kan datorisera normalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0